Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ABS problemen
Reactie van bezoeker 'Marcel de Vries', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

De accu van mijn motor is kapot gegaan.

Nadat ik een nieuwe heb geplaatst blijven de ABS lampen knipper na het wegrijden.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen.
Reply
Reactie van bezoeker 'harm', geïmporteerd van het oude forum:

Probeer hem eens te resetten .

Op http://home.12move.nl/bert.meijerink/ en dan sleutelen staat wel hoe het moet.

Groet,

Harm
Reply
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Wat voor beemer heb je? De nieuwere typen ABS zijn erg gevoelig voor een te lage spanning. Bij koude start en accuspanning net iets te laag, geeft al een storing. Heb zelf ook gehad met (nieuwe) accu die niet volledig was opgeladen. Met veel "kortere" ritten en handvatverwarming bleek de accu niet voldoende op te laden. Elke keer storing. Reed hij even, dan was het contact uit-aan en storing was verholpen, maar bij een koude start.... ellende. Daarna 1 keer goed opgeladen en een 300km rit, vervolgens nog maar 1 keer storing gehad in drie maanden bij -32 gr. celsius. Hopelijk is dit bij jou ook zo.
s6
wouter
Reply
Reactie van bezoeker 'Marcel de Vries', geïmporteerd van het oude forum:

Het is een K75.
Reply
Reactie van bezoeker 'Klaas', geïmporteerd van het oude forum:

Heb je de afstand van sensoren wel gecheckt?
Reply
Reactie van bezoeker 'Marcel de Vries ', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb geprobeerd om de hele handel te resetten zoals aangegeven op de hierboven genoemde Website, echter geen resultaat. Heeft iemand nog een idee?
Reply

Heb je hem 1 keer gereset of meerdere keren.

Let er ook op dat je de procedure exact zo uitvoert als aangegeven in de Website welke hierboven is genoemd.

Doe je dit niet dan blijft de storing aanwezig.

Hopelijk lukt het je de ABS te resetten. Kan anders een dure geschiedenis worden. Het stuurapparaat gaat echter niet vaak kapot.

Reply
Reactie van bezoeker 'Jos ', geïmporteerd van het oude forum:

Je kan inderdaad het ABS resetten zoals omschreven op de site van bert meijerink. Maar als je op dezelfde aansluiting als voor het resetten een digitale universeelmeter aansluit is het ook mogelijk de storing uit te lezen. De spanning pulseerd dan met tussenpozen als er een storing is. Het aantal pulsen staat voor een storing in een onderdeel. vb. 7 pulsen is fout in de stuurunit. Wanneer de spanning constant ± 10V is is er geeen storing in het systeem en moet het makkelijk te resetten zijn, anders moet je eerst de storing verhelpen.
Het overzicht van de storingen is te vinden op www.ibmwr.org/ktech.shtml. onder hfdst ABS. Je kan me ook je E-mail adres geven dan zal ik het versturen.
Succes,
Jos.
Reply

Hallo Marcel,

Functioneert jouw ABS al weer?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)