Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden, Michelin Macadam 50E (en 50 achter)
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Whoeps !

Ik kom er net achter dat mijn bandenspanning onder de 1 bar overdruk gezakt is. Dit zal het zwikkende achterwiel en de bijna"highsiders" op de op- en afritten hebben veroorzaakt ! Vermoedelijk is de band lek, ik had ze pas nog bijgevuld ! Mijn erg negatieve opmerking over de M50 mag dus een beetje flink bijgesteld worden. Excuus !
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Voor mij niks anders meer dan Macadam's
Helemaal nadat ze het profiel van de voorband hebben aangepast. Nu krijg ik daar geen schubben meer.
Alleen als ze net nieuw zijn zoeken ze een heel klein beetje. Eerste paar honderd kilometer.
Dat verschil merk je goed als je, zoals ik de laatste keer, al bijna op het canvas zat achter...
Zeg maar een milimeter voorbij de middelste profielstreep.
Dat is eigenlijk het enige nadeel.
Je kunt ze helemaal op rijden zonder echt een slechte wegligging te krijgen.
Bij andere bandenmerken krijg je vaak een punt waar je de motor echt de bocht in moet leggen.
Mijn motor is een R100RT met 270.000 op de teller.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Ik had voor een Macadam 50. Nu een Michelin Pilot Road, werkelijk helemaal top! Wat een verschil (K1100RS)
Reply
Reactie van bezoeker 'dion', geïmporteerd van het oude forum:

Wel eens gehoord van veilig rijden? Minimaal profiel van 2 mm. Een band geeft niet voor niks aan dat het tijd is om te worden vervangen! 30/40.000 km............. alleen op een circuit bij droog weer zeker. Onverantwoord op de openbare weg!
Reply
Reactie van bezoeker 'Bob', geïmporteerd van het oude forum:

Probeer liever de Pilot Road van Michelin. Ietsje duurder maar een geweldige band. Een combinatie van tour en sportief rijden. Fenomenale natweerkwaliteiten (ervaring!)
Weet alleen niet of hij op de "oudere"velgen past. Koop geen Bridgestone banden SLijten als een gek en je motor lijkt wel zelf te sturen in de bocht. Rijdt zelf k1100rs
Reply
Reactie van bezoeker 'Dierckxsens Stijn', geïmporteerd van het oude forum:

Rij met R100RT + macadam. In Spanje bij 50 km/uur,droog en onverontreinigd wegdek in een gezapig genomen korte bocht, miste deze band volledig: zonder waarschuwen onderuit en zware schade tot gevolg. Uitzondering? Ik rij nu toch wantrouwig tot ze versleten zijn en koop dan iets anders.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marc', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Ik heb ook Macadams op m'n R100RT. Maar heb het idee dat de voorband verkeerd gemonteerd is.
Als je van voor naar de banden kijkt, dan moet je in het profiel toch een V zien, niet? zodat bij het rijden in de regen het water naar buiten geduwd wordt, toch?

Bij de achterband klopt dat, maar de voorband staat de V op z'n kop. Een ^ dus. Weet iemand of dit klopt?
Bij het teken van de rijrichting op de voorband staat "Front". De pijl lijkt wel te kloppen, maar ik vindt het toch vreemd.

groet, Marc.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Nee die omgekeerde "V" voor en achter klopt.
De achterband in om aan te drijven
De voorband is om te volgen of te remmen (70% remkracht heb je gauw voor)
Dus dat zijn tegengestelde belangen.

Over Spanje. Hoe warm was het wegdek en hoe warm was het buiten?
Stond de zon er al de hele dag op te branden?
Daar heb ik met elk type/merk band wel eens stuurcorrecties moeten uitvoeren waarbij je de kringspier stevig moest aanspreken...
Dan is het gewoon zacht teer waar je op rijdt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb nog niets gehoord over de banden spanning. Was die correct? Die kan met zon en hoge buiten temperatuur zomaar 5 tot 10 punten oplopen. Dan is de grip echt wel weg. Zacht asfalt is ook een reele mogelijkheid, of een combinatie van beide.
Reply
Reactie van bezoeker 'Leo', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb zelf die Macadam banden en ben er we tevreden over; ik heb alleen soms het idee dat de bandenspanning niet goed is; ik weet eigenlijk niet hoeveel die banden moeten hebben. kan iemand mij dat zeggen;
Ik heb een R100 RT (1980);
alvast bedankt.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)