Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden, Michelin Macadam 50E (en 50 achter)
Reactie van bezoeker 'G.J.Veerbeek', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rijdt soms nogal sportief een BMW K75S.
Ik overweeg voor 's een Macadam 50E te monteren
i.pv. een Metzeler ME 33 Lazer en dan achter Macadam 50 i.p.v ME 55A.Hoe zijn de ervaringen met deze 50E in snel genomen langere en korte(re) bochten bij zowel droog als nat weer en hoe is het stuurgedrag?
Levensduur vind ik minder belangrijk dan rijtechnische
kwaliteiten.
Dank voor uw reactie.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb op een Guzzi 1000 SP altijd Macadam's 50 gehad. Ik kon er altijd en overal geweldig mee boenderen. Nog een hele respectabele levensduur ook. Prima banden !!

Ad
Reply
Reactie van bezoeker 'J.R. Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rij 15 000 km p.j op R80, het hele jaar door. Ik heb alleen macadams voor en achter. Ik rij stevig door. Werkelijk perfect bij de juiste spanning.
Reply
Reactie van bezoeker 'JW', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb inmiddels 3 sets macadam v+a versleten op mijn k1100lt, doe er gemiddeld 30 tot 40000km mee. Afgelopen zomer Oostenrijk en Zwitserland doorkruist en ook op natte bergwegen heerlijk solide!

Groet, JW
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik,NL', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, G.J.,
ik heb mijn Metzelers 33/55 na dik 10.000 km toeren vervangen door Macadam 50E/50 omdat deze naar verluidt een langere levensduur (18.000 km) hebben. Ze voldoen prima, al vond ik de Metzelers een tikje fijner sturen. Spanning met beide merken wat hoog gehouden: 2,3/2,7, solo op K75RT zonder veel bepakking.
@ JW:
30.000-40.000 km met een setje? Tot op het canvas misschien? Moet zowat een record zijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'Eelco', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik rijdt soms nogal sportief een BMW K75S.
Levensduur vind ik minder belangrijk dan rijtechnische
kwaliteiten.

Dan zou je Bridgestone BT45 moeten proberen: sportief rijden, kleven aan de weg.

Reply
Reactie van bezoeker 'j.r. blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Nog even de levensduur: ik heb inmiddels de 6e set op mijn R80 en doe er ongeveer 11.000 km mee.
De spanning die ik gebruik is nauwkeurig 2.325 en 2.55.
Ik gebruik macadams ook op mijn cx500, ook perfect.
Ik heb van horen zeggen (meerdere kanten) dat metzelers gevoeliger zijn voor lengterichels dan de macadam.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb achter een Macadam 50 en die glibbert bij gas erop in de bocht werkelijk alle kanten op. Ik overweeg onder mijn K100RS 3 spaaks velgen te monteren om zo een sportievere band te kunnen monteren. Maar voor mij geen Michelin meer. Het is een middenmoot tourband wat mij betreft. Driften met een motor voelt toch ongezond.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Het lijkt mij een buitengewoon goed idee om Macadam banden te monteren, ik reed tot mijn motor was gestolen ca. 30.000 Km met deze banden, ik had een pittige rijstijl, mijn schijven waren redelijk blauw.
Ik denk dat de bandenspanning een belangrijke rol speelde. Mijn motor was een K100RT, groetjes, Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Ger', geïmporteerd van het oude forum:

Op mijn R100R had ik in het begin Metzelers: de was achterband steevast na zo', 7.500 km op, hoewel ik toch geen scheurneus ben. De laatste jaren rijd ik op Michelin Macadams en die achterband gaat bijna twee keer zo lang mee. Ik heb eigenlijk geen enkel verschil gemerkt in de wegligging.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)