Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inhouden bij acceleren R80rt
Het najaarszonnetje scheen weer lekker dit weekend dus eropuit met de BMW. Tegen het einde van de rit begon de motor ineens haperend te acceleren bij volgas. Geen continue trekkracht meer maar haperen/ inhouden bij driekwart tot vol gas. Ik merkte dat het afhankelijk was van de stand van de gashendel. Gas een beetje terug hielp tegen het inhouden. Bij constante snelheid was er niets aan de hand en dus ook niet bij milde acceleratie.
Ik heb het vermoeden dat ik dit probleem bij de carburatie moet zoeken maar ik las ook al iets over de centrifugaal vervroeger. Mijn motor is van 1984. Iemand een vermoeden of tips? Alvast bedankt!
Reply
De vervroeger kun je het gemakkelijkst controleren m.b.v. een stroboscooplamp. Bij stationair toerental moet, wanneer je door het inspectiegat van het blok kijkt, het eerste streepje boven het "S"-teken precies in het midden van het inspectiegat staan. Wanneer je nu gas geeft tot 3000 rpm moet de "F" in het midden van het inspectiegat zichtbaar zijn.
Reply
Bovenstaande controleren, daarna inspectie aanzuigrubbers en membramen carburateur controleren op scheurtje.
Reply
Condensator? (Mits aanwezig... Geen verstand van jaren 80 BMW's ☺️)
Reply
Mischien een beetje simpel , maar slechte tank ontluchting.
Reply
Doorslag van de isolatie in een van onderdelen van het hoogspanningsdeel van de ontsteking.
bobine-bougiekabel of bougie
Reply
Nog een reden voor inhouden bij gasgeven is icing in de carburateur(s).

Verdampende benzine koelt de omgeving af. Gezien de hoge luchtvochtigheid slaat dat vocht neer in de venturi en verstopt de sproeiers.
Reply
Maak de carburateurs maar eens goed schoon en ook de benzine kranen zelf
dat scheelde bij de mijne (R80 RT blok ) ook heel veel.
Reply
Mogelijk is het benzineniveau in de vlotterbak iets te laag. Controleren en indien nodig afstellen.
Reply
vlotters of ontsteking?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)