Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Loodvervanger R100RS 06/1980 gebruiken?(vóór nikasil)
Beste Freek, als het bij jou tussen de oortjes prima werkt, dan zou ik zeggen ga zo door met de visloodjes.
Reply
Quote:Loodblokjes laten oplossen in benzine gaat niet werken.
Lood (Pb) lost niet of nauwelijks op in benzine, en is bovendien een ander soort lood als wat werd gebruikt bij gelode brandstof (TEL).

TEL: tetraethyllood. Organische VLOEIBARE loodverbinding. Blijft niet aan een vislijn zitten.Ethylgroep verbrand in de motor, vrijgekomen lood slaat deels neer op o.a. de klepzittingen, waar het als dempertje/beschermlaagje werkt.Ook op onze luchtwegen en wat alles wat verder groeit en bloeit.Helpt bij fout tanken de katalysator naar de kloten.
De visloodjes slijten waarschijnlijk op in de tank, worden ze ook kleiner, maar oplossen-no way José.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Wat moet je hier nu VAN of OP zeggen.

Als deze heren denken dat dit iets doet aan bijvoeging van lood bij de brandstof verbranding, wie ben ik om te zeggen dat niet te doen.

In ieder geval doe ik dit zeer zeker NIET, en hou me maar bij de VLOEIBARE - LOODVERVANGER!!!!

Reply
Inderdaad, ik heb ook geen geharde zittingen, en gebruik dus -veiligheid voor alles- loodvervanger. Volgende kop revisie laat ik hem ombouwen.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Loodvervanger is vooral voor je eigen gemoedsrust. Of het echt noodzakelijk is blijft onderwerp van discussie.
Reply
ter info
https://en.wikipedia.org/wiki/Tetraethyllead
Reply
Onderzoek heeft aangetoond dat loodvervanger bij normaal gebruik niet nodig is. Wie altijd de laatste toeren eruit wil persen en bij elk verkeerslicht als eerste wil aankomen heeft het echter wel nodig. Ook is aangetoond dat loodvervanger voor oldtimers niet zo best is : pakkingen en leidingen kunnen worden aangetast evenals de motorolie .Bovendien geeft het vervuiling in je carburateur en verbrandingsruimte als je de voorgeschreven hoeveelheid toevoegt.Ik heb daar veel voorbeelden van gezien. Dus als je het gebruikt, gewoon de hoeveelheid halveren.
Ik gebruik het niet en merk geen verschil m.b.t. kleppen stellen bij m'n oude 2 kleppers.

Het hardnekkige gerucht dat het metaal een 'geheugen ' zou hebben voor lood is een regelrecht broodjeaapverhaal. Geen enkele stof heeft een 'geheugen' voor wat dan ook.
Wie dat aantoont , heeft een hagelnieuw natuurkundig principe ontdekt ( want bij geen fysicus ter wereld bekend) en kan meteen de Nobelprijs voor de Natuurkunde gaan ophalen .

Reply
Ysengrimus,

Niet helemaal waar: zoek maar eens naar memory metals
bv.

https://www.youtube.com/watch?v=fLGaF6cWl04

https://en.wikipedia.org/wiki/Shape-memory_alloy

Mart2
Reply
Mart 2.Heeft helemaal niets met geheugen voor andere stoffen te maken maar met eigenschappen van de stof zelf.
Reply
Helemaar waar, toch een leuk filmpje.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)