Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
welke accu ??
#11
Ook mijn eerste Odyssey gekocht via Accudienst.nl. Gekocht in april 2015 en in augustus RIP. Accu terug gestuurd naar Accudienst.nl, binnen een week een nieuwe. Ik ben benieuwd hoelang deze het volhoudt.
Reply
#12
(09-09-2015, 11:09 PM)Guest Wrote: Ook mijn eerste Odyssey gekocht via Accudienst.nl. Gekocht in april 2015 en in augustus RIP. Accu terug gestuurd naar Accudienst.nl, binnen een week een nieuwe. Ik ben benieuwd hoelang deze het volhoudt. 

K-Long ervaring: (1000cc) weinig startkracht met imitatie Valeo. Echt een batterij voor de rijder met garage die de druppellader standaard aansluit. De K-Long houd het met een beetje kou nog geen 2 dagen uit(2 keer koudstarten en 4x met warme moter bijv.) Nu maar eens de Odyssey PC680 proberen.
Reply
#13
Even een tijdje laden met 14,5Volt aan een regelbare voeding en je hebt de volle capaciteit. Dat geldt voor beide types accu. Ik laadt ze altijd met 14,V en als het amperage terug loopt ga ik naar een lager spanning of stop ik gewoon.
Reply
#14
(04-30-2022, 03:23 PM)Fladimir Wrote:
(09-09-2015, 11:09 PM)Guest Wrote: Ook mijn eerste Odyssey gekocht via Accudienst.nl. Gekocht in april 2015 en in augustus RIP. Accu terug gestuurd naar Accudienst.nl, binnen een week een nieuwe. Ik ben benieuwd hoelang deze het volhoudt. 

K-Long ervaring: (1000cc) weinig startkracht met imitatie Valeo. Echt een batterij voor de rijder met garage die de druppellader standaard aansluit. De K-Long houd het met een beetje kou nog geen 2 dagen uit(2 keer koudstarten en 4x met warme moter bijv.) Nu maar eens de Odyssey PC680 proberen.

Heel vreemd. Ik heb heel andere ervaringen met Kung Long: prima starten met zowel de Bosch startmotor (een aantal jaren geleden), als met mijn huidige (originele) Valeo. Ook na een week stilstand. Levensduur is vergelijkbaar met de originele accu. 

Persoonlijk zou ik eerst eens zoeken naar een andere oorzaak van het slechte starten, voordat ik (veel) geld ging uitgeven aan een Odyssey accu.
Reply
#15
K-Lung heeft 18Ah. Hobbyist gebeld en zeggen dat hij minstens 30Ah nodig heeft.

Heb via hun de Intact GEL 53034 van 109,99 gevonden.

Die maar eens proberen.

Motertje loopt als een zonnetje verder (dan aan de echt, de grote, de allesmachtige PeterH)

Toch bedankt voor alle tips en meedenken!
Reply
#16
Het is niet zozeer de Ah's als wel de CCA die bepalend is of een accu wel of niet geschikt is voor de BMW (of Guzzi). Die 30 Ah stamt nog uit de tijd van de oudere lood-zwavelzuur accu's. De moderne accu's halen uit veel minder Ah's veel meer CCA's.
Reply
#17
Inderdaad Jaap; zoals bijvoorbeeld accu's als Kung Long en Odyssey.
Reply
#18
Even de discussie verduidelijken: Fladimir gebruikt zijn motor vooral als korte afstand boodschappen-brommer. Dus vaak starten en door de korte afstanden onvoldoende bijladen. Dat red een Kung Long of Odyssey niet, die worden leeg getrokken. Vandaar de zoektocht naar een accu met een wat grotere reserve capaciteit. Hoge CCA is bij dit gebruik nuttig maar niet direct noodzakelijk. Machine gaat ook elke avond aan de ( druppel ) lader.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Smile
Reply
#19
Dan is elke accu, ook de goedkoopste geschikt.
Reply
#20
(05-05-2022, 11:10 PM)jaap43 Wrote: Dan is elke accu, ook de goedkoopste geschikt.

haha nu ontstaat er verwarring. Ik druppel het liefst zo weinig mogelijk (geen goeie plek voor)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)