Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat gebruiken jullie om je chromen onderdelen zoals wielen tegen pekel etc te beschermen
Reactie van bezoeker 'joop', geïmporteerd van het oude forum:

Ik wil mijn wielen schoonmaken, er zit nu een laag vuil in de vaselinelaag die e.e.a. beschermde en het ziet er niet uit. Maar geen roest e.d. te bekennen, dus bescherming heeft gewerkt. Maar als de wielen/spaken weer glimmen, hoe kan ik ze weer goed beschermen, afgezien van de vaseline die er eerst op zat ? WD 40, siliconen olie, wat voor opties zijn er ? Wat zijn voor- en nadelen ? Ervaringen ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Bruine tectyl werkt goed en is goed te verwijderen.
Het schijnt ook te werken als je de tectyl met een doek opbrengt en uitwrijft. Er blijft dan blijkbaar genoeg tectyl achter in de porieen en naden om een tijdje bescherming te bieden.
Ik vond het overigens altijd wel leuk om in het voorjaar mijn winterbikkelfiets (geheel getectyleerd en gezouten)naast zo'n glimmende winterslaper te parkeren.

Succes
Ad
Reply
Reactie van bezoeker 'BAKBORD', geïmporteerd van het oude forum:

persoonlijk zou ik zwarte spuittectyl gebruiken bescherm veel beter maar bruin kan ook uiteraard
Reply
Reactie van bezoeker 'Co Dekker', geïmporteerd van het oude forum:

Na elke pekelrit even snel afspoelen met warm sop en een autowasborstel voorkomt veel. Verder spuit ik vaak met WD 40. (pas op de schijf)
De gladde delen een keer per jaar tot hoogglans poetsen met Belgom. Het blok met velgenreiniger van Kruitvat. (goedkoop)
Co Dekker
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

NOOIT warm water op pekel gebruiken, de warmte versnelt de werking (roesten) van de pekel enorm. Eerst koud afwassen en daarna als je nog zin hebt eventueel warm

Ad
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudy', geïmporteerd van het oude forum:

Lees ook dit eens:
http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/837
Reply
Reactie van bezoeker 'Leo', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Na elke pekelrit even snel afspoelen met warm sop en een autowasborstel voorkomt veel. Verder spuit ik vaak met WD 40. (pas op de schijf)
De gladde delen een keer per jaar tot hoogglans poetsen met Belgom. Het blok met velgenreiniger van Kruitvat. (goedkoop)
Co Dekker
Volgens instuktieboekje GEEN warm sopje stimuleert invreten van het zout gewoon met KOUD sopje
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)