06-09-2015, 04:43 PM
Het is al weer een tijdje geleden maar vanwege vervelende prive omstandigheden heb ik geen tijd gehad om met de motor aan de gang te gaan. Nu alles prive weer rustiger is heb ik recent een ander blok onder mijn motor BMW K1200 RS uit 98 gezet. Was een hele klus maar leuk om te doen. Ik heb via Boonstra Motoren Ureterp een blok gekocht met 46000 op de teller en voor 750 euro. Alles zit er weer op en aan alleen hebben we nog een paar storingen misschien kan iemand me helpen. hieronder wat we gedaan hebben en welke storing we nog hebben.
Misschien kent iemand een goede monteur in de buurt van Alkmaar/Zeewolde of Amsterdam. Ik hoor graag, gr arjan.
we hebben alleen het motor blok vervangen, niet de elektronica en elektra.
de vervangen motor starten op noodprogramma.
op de noodprogramma was er goed met de motor te rijden.
ik heb de motor bij een kennis ( geen BMW kenner) gereset en uitgelezen,
Bij het inschakelen van het contact gaan de ventilatoren draaien
Bij het uitlezen werd gemeld dat er een massa mist en dat de gasklep censor het niet doet.
ik heb daarna een proefronde gemaakt met als doel het blok een beetje schoon te draaien, maar toen ik de motor even door wilde trekken viel de motor dood. de startmotor deed het nog wel, maar hij wou niet meer aanslaan. later bleek er een zekering van 15 Amp te zijn doorgebrand.
We hebben nog gezocht naar de ontbrekende massa, maar niet gevonden.
later ontdekte ik dat de uitlaat van cilinder 2 niet warm word. ik heb de bougie vervangen, er is een vonk maar geen verbranding. waarschijnlijk de injector ik heb daar verders niets mee gedaan.
de motor draait wel, maar valt constant uit. en is daarna weer moeilijk weer te starten
Misschien kent iemand een goede monteur in de buurt van Alkmaar/Zeewolde of Amsterdam. Ik hoor graag, gr arjan.
we hebben alleen het motor blok vervangen, niet de elektronica en elektra.
de vervangen motor starten op noodprogramma.
op de noodprogramma was er goed met de motor te rijden.
ik heb de motor bij een kennis ( geen BMW kenner) gereset en uitgelezen,
Bij het inschakelen van het contact gaan de ventilatoren draaien
Bij het uitlezen werd gemeld dat er een massa mist en dat de gasklep censor het niet doet.
ik heb daarna een proefronde gemaakt met als doel het blok een beetje schoon te draaien, maar toen ik de motor even door wilde trekken viel de motor dood. de startmotor deed het nog wel, maar hij wou niet meer aanslaan. later bleek er een zekering van 15 Amp te zijn doorgebrand.
We hebben nog gezocht naar de ontbrekende massa, maar niet gevonden.
later ontdekte ik dat de uitlaat van cilinder 2 niet warm word. ik heb de bougie vervangen, er is een vonk maar geen verbranding. waarschijnlijk de injector ik heb daar verders niets mee gedaan.
de motor draait wel, maar valt constant uit. en is daarna weer moeilijk weer te starten