Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R90/6 contactslot, welke is origineel?
Ik heb verschillende R90/6 motoren uit 1973/1974 gehad waarbij het contactslot 5 standen heeft. Je kunt de motor starten en rijden zonder verlichting. Lijkt mij ook logisch. Ik heb nu echter een R90/6 uit 1974 met een contactslot met maar 3 standen: Uit, stadslicht en gewone verlichting. En de motor kan alleen starten en rijden in stand 3, dus met verlichting. Ik dacht nog even misschien een Amerikaans model, maar de motor is origineel in Nederland geleverd. Dit lijkt mij toch een beetje vreemd. De verlichting blijft tijdens het starten gewoon branden. Dus wat als de accu zwakker wordt? Is dit misschien een contactslot uit een later model? Wie weet hoe het zit of heeft een idee? gr. Chris
Reply
[Image: 84b7f5627df74d45e0850ff5b20ae1.jpg]
Reply
Is dat oranje rondje achter je voetsteun een zijreflector?
Dan misschien toch USA model?

Je kan in het schema op deze site www.bmbikes.co.uk/chassispages/enginechassis900.htm
kijken of je framenummer wel/niet in het rijtje van USA modellen staat.
Reply
Robert, bedankt voor de tip. Mijn BMW blijkt uit de aller eerste serie te zijn, geproduceerd in september 1973! Hier zijn geen gegevens van bekend waar ze uitgeleverd zijn, althans niet in het schema op bmbikes. De motor is in april 1974 in Nederland op kenteken gezet.
Kan zo´n contactslot tot problemen leiden, bijvoorbeeld doordat bij een haperende dynamo en lage accu de verlichting een zware wissel op de motor trekt?
Reply
Mijn R80/7 heeft origineel het drie standen stuurslot, geeft nooit problemen. Je kan toch met de lichtschakelaar links de verlichting uitschakelen als je geen licht aan wil bij bv. starten?

Groeten, Ton
Reply
Nee, de 1e series R90/6 zijn uitgerust met /5 handels. Verlichting kan hiermee niet uitgezet worden
Reply
Bovenstaande reactie van Ton kan niet bij dit model omdat deze nog de /5 schakelaars heeft als het goed is.
Deze werden gebruikt t/m 1974. Ik denk inderdaad dat je een modernere contactschakelaar hebt. Kan op zich geen kwaad en met een goede accu en een snel aanslaan van de motor geen probleem.
Reply
Ach, en anders kick je hem toch aan?
Reply
Aankicken van een R75/6 is geen probleem. Maar een R90/6 is bijna niet te doen.
Reply
Misschien een raar idee : contactslot anders aansluiten?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)