Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Knipperlicht R100RT 1980
Hallo, als ik in het donker rijdt gaat mijn knipperlichtlampje ( groen ) af en toe zwak branden ( knipperlichten niet ingeschakeld ). Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn. Groet Ludi
Reply
Misschien een gammel knipperlichtrelais?
Reply
Tussen het knipperlichtrelais en het groene controlelampje zit de knipperlichtschakelaar nog. Ik vermoed dat daar één van de twee kanten een hele kleine sluiting maakt met het centrale kontakt van deze schakelaar. Deze schakelaar eens goed schoonspoelen met contactreiniger of WD40 kan dat wellicht verkelpen.
Reply
Hallo , Ik ben het met Jaap 43 eens. Ook ik heb dit probleem gehad bij mijn R80/7 van 1978. Kontakten van deze schakelaar waren vervuild.
Oppassen bij het openmaken, er zit een klein kogeltje ( 2mm) met een veertje dat gemakkelijk wegspringt.
Reply
Quote:Hallo , Ik ben het met Jaap 43 eens. Ook ik heb dit probleem gehad bij mijn R80/7 van 1978. Kontakten van deze schakelaar waren vervuild.
Oppassen bij het openmaken, er zit een klein kogeltje ( 2mm) met een veertje dat gemakkelijk wegspringt.

Tip! demonteren en monteren in een pedaalemmer zak.

Reply
Mijn lampje blijft constant branden..R100RS 1979... na stroomstoring die 18 volt op het circuit zette. Maar alles werkt normaal (stroomstoring is hersteld) wel gelezen ergens dat waarschijnlijk gewoon vervangen van de relais zou moeten volstaan. Als je een reserve realais hebt kan je het eens proberen. Missschien ook gewoon water in de schakelaar. Reinig je soms met hoge druklans?
Reply
een discutabel knipperrelais zal nooit zorgen voor een continue brandend knopperlampje. Daar zit altijd nog de knipperschakelaar nog tussen. Ook hier zal de fout in de schakelaar zitten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)