Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ploffende carburator
Na het starten van mijn BMW R75/5 ( met choke) gaat deze ploffen en knallen en wil afslaan dit duurt ongeveer 5 min. totdat de motor is warm gelopen. Het rijden en het optrekken geeft verder geen problemen. Na afkoelen van de motor begint het ploffen en
knallen weer. Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?
Reply
ervan uitgaande dat de klepspeling én ontsteking correct zijn afgesteld, is er een probleem met de carburateurs. Heeft de motor wellicht lange tijd stilgestaan?

Je kan ze het beste geheel (laten) reviseren. Laten reviseren door een echte professional heeft mijn voorkeur, omdat de aanschaf van een professionele ultrasoonreiniger de beurs van een particulier zeker te boven gaat.

Groeten, Ton
Reply
Begrijp ik het goed en doet het probleem zich alleen voor bij ingeschakelde choke?
Start hij op de choke wel gelijk op twee cilinders?

Kijk even of de chokekabels nog gelijk staan afgesteld.
Ook is het zinvol om het kanaaltje in beide vlotterbakken goed door te blazen: een goede kans dat in één van de vlotterbakken het kanaaltje verstopt zit. In dat geval het kanaaltje doorprikken met een dun ijzerdraadje of met perslucht doorblazen.
Succes!
Reply
als de choke de oorzaak lijkt, dan kan het ook de pakking onder het chokehuis zijn. (heb je een CV carb op dit model) die wordt wel eens naar binnen gezogen en trekt dan valse lucht. maak de 4 schroeven los van de deksel waar het choke-asje in gaat. daaronder zie je een pakking zitten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)