Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R60/2 uitlijning voorwiel en spatbord in swing arm voorvork
Bij montage van het voorwiel in de swing arm blijkt deze aan rechterzijde veel meer ruimte te hebben dan aan linkerzijde. Wanneer ik het voorspatbord exact tussen de vering monteer loopt deze aan linkerzijde bijna aan en aan rechterzijde houd ik een grote ruimte over.
Het volgende heb ik al gecontroleerd:
- Onderste swing arm uitgewisseld met een geleende swing arm.
- Met originele mal gekeken of de naaf in het midden van de velg zit.
Kan iemand kijken of dit bij zijn originele motorfiets zo hoort te zijn ?
Reply
Lang geleden dat ik een /2 had, en swingarm nooit gedemonteerd. Goedbedoelde poging: as/lagerafstelling niet correct zodat swingarm+wiel uit het midden staan?
Waarschijnlijk niet de oorzaak omdat het spatbord ook aan de swingarm vastzit.Een afwijkende wielas of vulbus daar op waardoor het wiel uit het midden staat?
Valt de rem-ankerplaat blokkering nog wel volledig in de daarvoor bestemde uitsparing in de swingarm?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Alles moet symmetrisch zijn t.o.v. De swingarm
Reply
Het moet inderdaad symetrisch zijn.
Als dat niet het geval is, en uitwisselen van het onderste deel geen verschil geeft moet het wel aan het boven deel liggen.

Is hij niet krom ? waardoor bij montage van het onderste deel deze "uit het lood" komt te staan. Probeer eens of je de uitlijning van de vork kunt controleren aan de hand van meetpunten tov het frame. Of kijk hoe de uitlijning van het gemonteerde voorwiel is tov het achterwiel. Misschien is het maar heel weinig maar net genoeg voor die afwijking.

Succes
Reynout

Reply
Hartelijk dank voor jullie reactie. Kan een andere voorvork lenen. Zal kijken of het wiel en het spatbord hierbij wel in lijn staan.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)