Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R80/7 Standaard voetpakking ?
Beste Bep, ik heb al eerder gelezen (in een origineel werkplaatshandboek) dat je de ring om het pijpje kan aantikken om zodoende de stootstangrubbers strakker te zetten. Echter, bij mij zijn deze ringen vastgesoldeerd op de pijpjes.
Ik kreeg vandaag ook een reactie van de Hobbyist waarin Kasper vertelt dat de stootstangrubbers meestal lekken omdat ze te strak zitten!. Tsja....
Ik ga maar eens goed bekijken of ze strak zitten of dat er juist ruimte is. en dan maar kijken of ik dit kan verhelpen. Als ze "te los" zitten kan ik misschien een vulring om het pijpje doen? of extra vloeibare pakking toepassen?
Mark
Reply
Die rubbers willen na verloop van jaren nog wel eens uitharden, aandrukken helpt dan niet meer, wegens gebrek aan flexibiliteit.Vervangen is dan het beste.
Als je aan een vulring denkt: doe alleen nieuwe rubbers, cilinder is er dan toch al vanaf.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Dat die ring aan de pijp vastzit klopt, hoort ook. Wat je met het aantikken doet is de pijp richting het carter tikken waardoor het rubber iets samengeperst wordt en beter zou moeten afdichten.
Reply
Quote:Dat die ring aan de pijp vastzit klopt, hoort ook. Wat je met het aantikken doet is de pijp richting het carter tikken waardoor het rubber iets samengeperst wordt en beter zou moeten afdichten.
+1
Reply
dan tik je het pijpje dus feitelijk een stukje uit de cilinder?
Inderdaad alle pakkingen en rubbers natuurlijk nieuw als ik de boel toch los heb.
groet
Reply
Inderdaad, het aantikken op de ring in de richting van het rubber "trekt" het buisje wat uit de cilinder
en
Inderdaad het toepassen van een dikkere voetpakking verergerd de lekkage.

Omgekeerd gehad, bij plaatsen van een dikkere pakking vergeten nieuwe rubbers mee te bestellen , denk maar niet dat ie dan nog afdicht ;-)

Dus eerst proberen met wat aantikken ( als de rubber recentelijk nieuw zij geplaatst ) anders jieuwe plaatsen.

Reynout
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)