Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RS ruitmontage... waar hoort die dunne rubber afdichting?
Ik ga deze week verder met het weer in elkaar zetten van de kuip van mijn R100RS. Ik kon niet precies ontdekken waar de dunne ronde rubberen afdichting (touwtje met de lengte van de ruit) precies moet komen. Ik schat in dat je eerste het dashboard monteert met die koperen ringetjes (prutswerkje met tapse boutjes omzetten denk ik). En vervolgens bij de ruitmontage de rubberen strip onder de ruit werken voor je die plastic splittertjes door de ringetjes drukt... En daarmee de ruit vastdrukt op die rubber afdichtstrip...

Nou ja, weet niet of het helemaal duidelijk is. Het gaat om onderdeel 46631235507 bij Realoem...
Reply
Volgens mij zeg je het goed: de rubber afdichting wordt als laatste vóór de montage van het ruitje geplaatst tussen de rand van de bovenkuip en de montagegaten voor de splitringen.
Reply
Thanks OmarB! Ik zag dat 'ie bij een reservekuip die ik vanavond losgetrokken heb dat 'ie daar onderaan de rand van het plastic dashboardje zat... Die kuip was overgespoten, dus of 'ie daar precies goed zat week ik ook niet zeker...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)