05-17-2015, 02:16 AM
Bij mijn DHZ-werkplaats BT45 voor en achter € 95 + € 118 en dat is incl. monteren en voorband balanceren. Ik zou alleen het loodje moeten betalen maar dat was niet eens nodig.
R 65 loopt maar zonder power
|
05-17-2015, 02:16 AM
Bij mijn DHZ-werkplaats BT45 voor en achter € 95 + € 118 en dat is incl. monteren en voorband balanceren. Ik zou alleen het loodje moeten betalen maar dat was niet eens nodig.
05-17-2015, 08:39 AM
Heb eventueel nog wel een nieuwe Reparaturanleitung van Bucheli verlag ( BMWR45/R65 1978-1980 ) .
Heeft mij veel info verschaft voor mijn R 45
05-18-2015, 04:37 PM
Achterband niet gebalanceerd Jaap? Als er achter onbalans is, voel je dat ook in het stuur namelijk.
Groeten, Ton Quote:Bij mijn DHZ-werkplaats BT45 voor en achter € 95 + € 118 en dat is incl. monteren en voorband balanceren. Ik zou alleen het loodje moeten betalen maar dat was niet eens nodig.
05-18-2015, 05:41 PM
De ervaring met de BT45 is zo dat deze band op zich geen onbalans heeft als je rekening houdt met de stip bij het ventiel.
Voorband is eens gebalanceerd nadat een Metzeler, met 70 gram lood !!! vervangen was voor een BT45. Toen kon al dat lood er af. Achterband schijnt minder kritisch te zijn qua onbalans. Pas bij een behoorlijk grote onbalans zou je dat pas merken.
05-19-2015, 03:28 PM
Veel toeren en weinig snelheid is een versleten koppeling.
05-20-2015, 04:44 AM
Aangezien de motor blijkbaar niet blijft lopen zonder veel gas en/of choke heeft de koppeling hier niets mee van doen.
05-24-2015, 09:44 AM
Mannen ik ben zoals voorgesteld door enkelen begonnen met de carburateur en dat was een goed advies! Hij loopt nu met power alleen pakt ie onderin nog niet lekker op. Maar hij rijdt en klinkt goed! Nu onderhoud plegen...
05-24-2015, 12:36 PM
Het is een rotwerkje maar als je echt niet kunt vinden als hij slecht blijft oppakken, moet je misschien maar eens de rubbers waar je CV-schuiven inhangen controleren. Heb lang geleden R100RS gehad die van de een op de andere dag slecht oppakte vanuit lage toeren. Niemand wist een oplossing totdat Casper van de Hobbyst suggereerde dat een kapotte rubber zorgt voor een slecht vacuüm in de carburator. Omdat de boutjes van de deksels na verloop van tijd vastrotten, kan het een verschrikkelijk karwei zijn om ze los te krijgen (je zou willen dat je er niet aan begonnen was) Maar toen de deksel eraf was het meteen duidelijk, rubber gescheurd. Vervangen en meteen liep de motor weer als vanouds.
Hoop dat je het bespaard kan blijven en de oorzaak bij jou iets simpeler zal zijn.
05-24-2015, 10:09 PM
Onderhoud gepleegd; Kleppen gesteld, contact puntjes gesteld, olie ververst, hier en daar een drupje olie en vet, en hij loopt als een zonnetje! Wat een verschil dat maakt! Nu nog versnelling bak-, aandrijving- en remolie vervangen.
05-25-2015, 06:00 AM
Pas als de klepspeling en de afstelling van de contactpunt in orde is kun je de carburateurs goed afstellen (o.a. synchroniseren).
|
« Next Oldest | Next Newest »
|