Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R 80-7, lampje verwisselen toerenteller
De verlichting van mijn toerenteller is na 35 jaar kapot gegaan. Ik heb het werkplaatshandboek van Peters maar daar staat niet echt in hoe je dit lampje kunt vervangen. Wie weet hoe dit in zijn werk gaat zonder het tellerhuis te slopen. Alvast bedankt.
Gerard Voogt
Reply
Slopen moet niet, wel één en ander demonteren. Je demonteert de teller van de houder en schroeft de schroefjes aan de onderzijde los. Eerst het deksel, 3 schroefjes, daarna de dan tevoorschijn komende schroefjes. En zie daar de lampfittingen. Lampje uittrekken, een en ander reinigen en lampje verwisselen. Om te zien of alles nu werkt even in gedemonteerde staat op het stekkerblok drukken en contact aanzetten en het licht natuurlijk. De lampjeshouder is eventueel ook in z'n geheel te koop. Na controle alles weer in elkaar zetten en rijden maar.
Reply
Het is misschien een beetje vloeken in de kerk, maar ik heb er ledlampjes ingedaan. Duidelijk meer lichtopbrengst.
Ook meteen maar alle lampjes vervangen toen het toch open was.
Laadstroomlampje echter vanwege de noodzakelijkheid van weerstand gewoon door nieuw gloeilampje vervangen.
Reply
Hoezo vloeken in de kerk? Prima oplossing i.m.o.
Reply
Mannen bedankt. De tips waren zeer bruikbaar. Demonteren lampje wisselen en alles weer monteren ging goed. Alles werkt weer zoals het hoort. Gerard.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)