Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bmw R60us
Hallo,ik ben met een R60us bezig van 1968.
Ik zoek informatie over de kabelboom die ik nodig heb.
Ik heb een distributiedeksel voor dit model waar een /5 dynamo op gemonteerd zit en de diodeplaat en regelaar zit onder de tank.
Dit was een optie voor politiemodellen waarschijnlijk.
Ik heb geen kabelboom en weet ook niet welke ik daarvoor moet gebruiken.
Op de koplamp zit een appart bijlaadlampje zolas bij al de us modellen zit.
Wie heeft zo,n motor en kan mij vertellen hoe ik aan een kabelboom kan komen.
Hobbyist weet het niet,jan gol en jan beck ook niet?
Wie weet raad??
Foto is voorbeeld Smile
Reply
Al bij Motorrad Stemler geprobeerd of bij Ullis Motorradladen ?

Frits
Reply
is dat orgineel zo ? ook als optie ?
of is het een ombouw naar 12 volt ?, daar vindt ik het meer op lijken , waarbij voor de ombouw dus /5 onderdelen zijn toegepast.
De kabelboom zou dan ook een combinatie moeten zijn van beide en dan ook nog speciaal omdat de onderdelen niet daar zitten waar je ze op een /5 wel vindt. Ik verwacht dan ook dat de draadboom een zelfbouw project wordt.

In ieder geval succes gewenst.
Reynout
Reply
Hoi,stemler heb ik al eens gemaild maar niets gehoord?
Zoals op de foto is orgineel en is een optie geweest voor politie.
Je hebt ook van powerdynamo een soortgelijk iets wat er een beetje op lijkt.
Reply
omdat die rode draad uit de kabelboom komt naar de diodeplaat lijkt het me inderdaad een kabelboom van een /5. dus voor een 12 volt installatie.
onlangs stond voor een R69S een soortgelijke plaat op marktplaats voor een ombouw van 6 naar 12 volt. Je hoeft in ieder geval niet te trappen om te starten lijkt me. ik heb onder mijn frame van een R69S een blok van een 75/5 hangen met een kabelboom van een R75/5 die ik gekocht heb bij Kasper van de hobbyist. je krijgt schema etc. ook mee als je erom vraagt. je zult wellicht van je kabelboom iets over houden omdat er een R69us onder hangt ? bij mijn motor zit ook het startrelais op die plaats, en de diodeplaat uiteraard in het blok omdat ik er een 75/5 onder heb. heb je hier iets aan ?
Reply
Hoi wil,R60us is zeg maar een 60/2 met een telescoopvork van een /5 en bij deze type,s is er een optie geweest voor een 12 volt installatie en die was dan uitgevoerd met een /5 dynamo en diodeplaat.
In amerika liepen ze altijd iets voor tegenover Europa.
Over de kabelboom van een /5 heb je er veel te veel draden op zitten voor startrelais en knipperlichten en diodeplaat zit bij /5 in het blok.
Als je alles weg knipt wat je niet nodig hebt blijft er van die boom niets over.
Ik weet niet precies hoe het zit,misschien een kabelboom van 12 volt wissel van /2 en dan draden aanpassen of toevoegen.
Met een schema zou ik al aardig op weg zijn.
Theofried jeckel heeft een kabelboom op ebay staan en heb ik gemaild maar krijg niet echt een overtuigend antwoord.
Als ik hem een keer tegenkom op een beurs zal ik het eens vragen en kan ik die boom eens bekijken,dan word het misschien duidelijk.
Reply
Ben een elektro nitwit maar als je vanuit een /5 schema draad voor draad opbouwt wat je nodig hebt en dat inpast in de /2 bedrading? Of is het gecompliceerder dan dat?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
misschien bied het boek 1000 tricks fur schnelle BMW's de oplossing
want daarin staat wat beschreven over ombouw naar 12 volts beschreven, de politie reed er vroeger mee op bmw r69s
Gr Kickstarter
Reply
Het idee van Peter lijkt me wel goed, maar misschien is het handiger om het /2 schema te pakken en hierin het laadcircuit te verwijderen / vervangen door het /5 laadcircuit.
Dus /2 dynamo , spanningsregelaar en 6v accu eruit en vervangen door dynamo, diodeblok, spanningsregelaar en 12v accu.
Want meer verschil is er dan toch niet ? Of vergeet ik nu iets ? Je voorkomt zo dat je naar delen kjjkt die de /2 toch niet heeft, zoals startrelais met blokkeringen en zo.

't is maar een idee ...
groet
Reynout
Reply
de streep 5 dynamo past alleen als je daar het speciale stuk voor hebt om de te bevestigen op de tandwiel deksel en de rotor van de r50/2
plus de deksel van een r69s de bolle deksel dus
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)