Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vrijstandschakelaar vervangen
Hoi
Ik heb hem ook pas vervangen en is goed te doen zoals hierboven beschreven.
Achterste motorbout er zover uit tikken zodat je het tussenstukje er uit kunt halen dan draai je hem erzo uit. Let wel op dat je de goede besteld.

Groetjes Frank
Reply
Vreemd verhaal Wil, door de zwaartekracht kan de schakelaar niet in de versnellingsbak vallen ...

Je hoeft de versnellingsbak niet uit te bouwen, zie bijdrage boven van Boxer-Braka. Ik heb dit 12 jaar geleden ook zo gedaan en het is goed te doen op die manier.

Groeten, Ton
Reply
@Wil,

als het lampje niet werkt in neutraalstand en bij doorverbinden van de stekkerpootjes wel is de schakelaar defect. Je by-passed met die schroevendraaier de schakelaar.(Ik ga er dus van uit dat er 2 pootjes op de schakelaar zitten)

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
klopt Peter.
Reply
vraag je aan Boxer, snap nog steeds niet waarom ik het draadeind van het motorblok zou moeten verwijderen ? en dan ook nog het vul blokje wat tussen het frame en blok zit moet verwijderen ? de rest lijkt me wel duidelijk.

gr Wil.
Reply
Wil,

Ben dan weliswaar niet Boxer, maar toch. Het is heel simpel, je kan er beter bij als de vulbus niet in de weg zit dus gedemonteerd is. De bedoelde as loopt echter door de vulbus, dus die moet er eerst uit voordat je de vulbus los kan krijgen.

Groeten, Ton
Reply
Wil ,,,, het is niet een vulblokje tussen frame en blok , maar de centrale dikwandige vulbus . Ik schat hem 12cm lang of meer. En daar loopt dat draadeind doorheen . Op de foto van Floris kijk je der zo tegenaan bovenin . Gr. Cees.
Reply
sorry voor de late reactie Cees en Ton, haha wist niet dat dit een los gedeelte was, dat je kunt verwijderen. nu is het duidelijk. je krijgt dan inderdaad meer ruimte. zeker voor die dikke tengels van me. bedankt heren.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)