Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motorfiets APK
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo
Het wordt volgens mij tijd dat de APK voor motorfietsen
wordt ingevoerd.
Want als ik al die berichten lees .
Wordt er wat afklooid,verprutst,bezuinigd op zeer belangerijke onderdelen.
Er wordt advies gegeven door amateurs, die maar wat doen.
De betrouwbare BMW boxer wordt omzeep geholpen.
Ik durf niet eens meer achter andere BMW aan te rijden
Dat was het.
Rob {laat het onderhoud bij de dealer doen}
Reply
Reactie van bezoeker 'LT', geïmporteerd van het oude forum:

Een APK voor motorfietsen? NEE dank je!

Een nieuw middel invoeren om nog meer geld uit je zak te kloppen zit niemand op te wachten. En ik denk dat het met de door jou geschetste misstanden reuze meevalt. Juist op deze forums worden veel ideeÎn uitgewisseld waardoor je (goedkopere) alternatieven voor onderdelen kunt vinden.

Bovendien denk ik niet dat als je een volkomen leek bent, je meteen technische adviezen gaat lopen spuien. Als dit al gebeurt, denk ik dat je als je dergelijke adviezen leest je de serieuze antwoorden er gauw genoeg tussenuit haalt. Nutteloze bijdragen worden toch wel genegeerd......

Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Dan moet het geen APK keuring worden zoals bij auto's. Daar komen halve wrakken best door de keuring als je een beetje op de controlepunten rekent. Dus voortaan zou ik ook maar uit de buurt van auto's blijven, om nog maar niet te spreken over wat er ongekeurd rondrijd...

Maar de dingen die jij opsomt zijn zowiezo via geen enkele werkbare controle te zien. Jij wilt ieder onderdeeltje checken?
Reply
Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:

Rob

Ik ben van mening dat het onderhoud in 9 van de 10 gevallen beter door technische BMW rijders wordt gedaan dan bij een dealer. Echte BMW dealers zijn er namelijk niet meer behalve de uitzonderingen die de regel bevestigen. De meeste zij motorsupermarkten met stagiares.
Kijk maar even op www.xs4all.nl/~ambu/ dan kun je zien hoe er wordt afgeklooid.
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Rob,

Jij bent de motorrijder die ze graag zien bij de dealer, geen verstand van techniek.
Deze winkel van de Hobbyist ( de naam zegt het al) is anders dan een officiele BMW dealer, de prijzen zijn lager en ze hebben verstand van de dingen die ze verkopen.
De APK voor een motor heeft een voordeel, je weet dat je motor in orde is. nadeel kost gewoon geld. met andere woorden, yuppen zoals jij vinden dat een goed idee en voor de hobbyisten is het geld uitgeven voor iets wat je toch al weet. ( kan je beter uitgeven aan je motor).
Twee maanden geleden stond hier in dit forum een item over een cardan, weet je nog, ze waren bij de dealer iets vergeten, namelijk de cardan op te vullen met olie. Dit zegt iets over de dealers.
Nu het laatste, je kan niet achter andere BMW Boxers rijden want die kan je niet bijhouden.

P.s Koop gewoon een jap.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Ik vind het zeer spijtig dat je deze mening bent toegedaan,Rob. Een keuring is in mijn ogen je reinste waanzin. Als motorrijder kan je je niet de (luxe) permiteren van met versleten of fout gemonteerde of afgestelde onderdelen te blijven rijden. Gewoonweg omdat je fiets dan voor geen meter rijd of je jezelf serieus in gevaar brengt. Dus zo'n keuring heeft enkel tot doel van je onnodig weer eens wat lichter te maken in je geldbeugel. Ik heb eerder het idee dat je totaal niet technisch onderlegd bent. Maar je bent zeker niet alleen. Wat ik je wel kan aanraden is van bij elke poetsbeurt eens te proberen van wat verder te kijken dan het mooi opblinken van de buitenkant. De staat van je remblokjes nakijken, je koelvloeistofniveau of eens voelen of je balhoofdlagers nog in orde zijn. Allemaal kleine dingen die je best zelf kunt en waar je een dealer niet voor nodig hebt. Mischien wordt je met de jaren toch nog een rasechte techneut en zal je dan waarschijnlijk eens goed lachen met hetgeen je hier bovenaan hebt geschreven.
Reply
Reactie van bezoeker 'sjaak', geïmporteerd van het oude forum:

jij bent een van die mensen die geld genoeg hebben
alleen lekker slapen als ze overal een verzekering op hebben, 20 jaar garantie op hun schoenen, bemoederd en
gestuurd worden door anderen de verantwoording niet aan kunnen of durf je alleen te rijden als je zeker weet
dat iedereen een apk heeft , blijf dan thuis ( zul je wel moeten want het geld is op aan apk's en verzekeringen)

als jij zonodig je brommer apk wil laten keuren dan breng
je hem toch zelf weg voor een keuring naar een dealer
vergeet dan niet naar de papieren te vragen van de MONTEUR zelf, en breng hem ( op een aanhanger naar de
ANWB voor een herkeuring want daar zul je ook wel lid van zijn stel je voor dat je auto stuk gaat onderweg, o nee
je belt je dealer want die heeft hem met garantie en een apk verkocht...............

nog iets, maak geen slapende honden wakker die bijten
iedereen jou ook
je maakt ze alleen waker door met wrakken rond te rijden
en ideen aan te dragen om de staatskas te spekken

ik heb nog een koffer voor achter op, kun je al je apk
garantie, lidmaatschap'sen pinpassen in doen
heb je ook al zo'n veiligheids pak aan waar je mede
weg gebruiker's spontaan van in de anker's klimmen om
vervolgen's de grootste kettingbotsing te veroorzaken in
de nederlandse geschiedenis ...... maar jiij was veilig bezig
Reply
Reactie van bezoeker 'Robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Rob,

mijn advies: verhuizen, beter nog emigreren naar onze oosterburen. Daar kun je dan lekker elke 2 jaar naar de TUV.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ger', geïmporteerd van het oude forum:

Er is maar ÈÈn valide argument voor een APK: het percentage ernstige ongevallen dat is veroorzaakt door technische mankementen aan een der betrokken voertuigen, en dat dan liefst gemeten over minstens een jaar of vijf. Pas als vast staat dat technische mankementen een belangrijke oorzaak zijn van ongevallen, is het gerechtvaardigd om mensen op te zadelen met een (dure) verplichte periodieke keuring.

Overigens is indertijd de APK voor peronenauto's bij mijn weten niet ingevoerd op grond van dit soort gegevens, maar is de APK het resultaat geweest van een lobby van garagbedrijven die op dat moment een slappe tijd doormaakten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Anthony Lennarts', geïmporteerd van het oude forum:

Rob,

Ik snap niet wat jij op deze site te zoeken hebt als je die meneing bent toegedaan dat hier alleen maar sprake is van prutsers!

Breng jij jouw motor maar fijn naar de "profs" voor onderhoud en laat dit soort onzinberichten voortaan fijn achterwege!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)