Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R45 banden
De orginele maten zijn: 3.25-18 en 4.00- 18, kan ik er omleggen: 90/90-18 en 120/90-18 ? van Bridgestone? groet, Frans.
Reply
Waarom kijk je niet even bij Bridgestone op de site?
http://www.bridgestone.nl/motorbanden/zo...del=R%2045*
Een 4.00 band is 4 inch breed.
Ongeveer 10 cm dus.
Deze BT45 is al iets breder, zodat het wel eens voorkomt dat hij tegen de vork aan loopt.
Bij mijn R65 scheelde het maar 1/2 mm.
Dat komt door de fabricagespreiding van Bridgestone.
Loopt hij aan, dan is het nodig een vulring te gebruiken om het wiel iets naar links te krijgen.
De sporing is dan niet meer 100%, maar dat merk je niet.
Zo'n originele vulring levert BMW en daarvoor moet je dus bij de BMWboer zijn.
Volens mij is een 120/90 band 120mm breed en 90mm hoog. past dus niet.

Succes,

Wil

Reply
Wil, een 120/90 band is niet 90mm hoog.
De 90 geeft aan dat de hoogte van de band 90% van de 120mm breedte is. Dus is een 120/90 band 108mm hoog.
Reply
Bogser, bedankt voor de correctie!
Weer wat bij geleerd!

Wil
Reply
Hoi Frans,

Volgens mij ben je beter af met een set Conti Classic Attack, die zijn er in 110 mm breed, dat past zeker in de achtervork.

De CCA is een radiaalband in tegenstelling tot de BT45 (diagonaal) en stuurt daardoor nog een stuk beter. Ze kleven echt op de weg, droog of nat wegdek maakt niet veel uit. Het is gewoon de modernere band waarmee je je BMW niet meer terugkent.

Link: http://www.conti.nl/motor/motorbanden/co...R2DUkdUerU

Groeten, Ton

Ps. ik heb geen aandelen in Continental en ook geen familie daar.
Reply
Die CCA wilde ik ook op mijn motor.
Maar volgens mijn motorboer wil Conti Nederland ze niet leveren. Te weinig vraag en zo.
Ik heb er nu Heidenau op. Je moet toch wat als je geen profiel meer hebt..........en die BT45 ken ik nu wel genoeg.
Ik heb nog geen tijd gehad om ze uitgebreid te testen. Daarom wil ik er nog niets positiefs of negatiefs over melden.
Groeten,
Wil
Reply
Vreemd, mijn vaste bandenboer in Eindhoven kon CCA een paar weken geleden gewoon bestellen met 1 dag levertijd.

Groeten, Ton
Reply
Michelin Pilot Aktiv past ook mooi en is beschikbaar in de originele maten:
3.25 x 19
4.00 x 18
Reply
Zowel PeterH als ik hebben tot dusver ook goede ervaringen met de Michelin Pilot Activ 3.
Reply
Pas wel effe op met monteren, geen radiaal en diagonaal op 1 motorfiets, of radiaal of diagonaal, gemengde montage is van de linke.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)