Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aandraai moment motorsteun moeren
Reactie van bezoeker 'Norbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb valbeugels gemonteerd op mijn R80/7 uit '81. Ik weet alleen niet het aandraaimoment van de motorophangingmoeren.
Ik heb ze nu nog lang niet "echt aangehaald" en toch lijkt het of je iets hoort kraken. Kan dat? Is het mogelijk dat je het blok stukknijpt of zit er een bus o.i.d. in het blok (los van staal of meegegoten van aluminium)? Wie heeft een tekeningetje van het inwendige van het blok? En wat is het uiteindelijke aanhaalmoment van de moer?
Wie kan mij helpen?
Groeten, Norbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Er zit een ingegoten bus in het carter. Die draai je echt niet kapot. Aandraai moment weet ik zo niet, 'fingerspitzengefuhl' weet je wel!

Ad
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zal het volgende week even nazien, kan nu niet in de werkplaats komen. ik ben het met je eens, aandraaimomenten zijn goed om te weten, alleen al om het "fingerspitzengef¸hl" te checken. Maar zorg wel voor een gecalibreerde sleutel.....
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij is daar geen andraaimoment voor opgegeven, gewoon goed vast zetten met een borgring ertussen. Ik neem aan overigens dat je het over de grote draadeind hebt die onderaan het motorblok zit, waar je de onderkant van je crashbar op schroeft. Ik heb het in ietder geval zo gedaan bij mijn r100/7 en het zit al jaren zonder problemen.

Voor tekeningen moet je een goed werkplaatshandboek raadplegen zoals Peters of zoek zo'n ETK cdtje op marktplaats.nl, staat ook alles op, heeft mij ook goed geholpen, staan prima opengewerkte tekeningen op.

suc6 !!!!!!!!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Ben jij diezelfde Norbert uit N-V?

Neem dan even contact op, er liggen hier nog spullen van jou.
Oja, aanhaalmoment, 70Nm.

Groeten, Paul.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)