Posts: 1
Threads: 1
Joined: Mar 2015
Reputation:
0
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en zal me snel even voorstellen. Ik ben 34 en woonachtig in Antwerpen.
Ik sta op het punt om een R90S te kopen.
Waaraan kan ik zien dat het om een originele R90S gaat en niet om een samenraapsel van vanalles en nog wat?
Ik vermoed dat chassisnummer en motornummer moeten matchen? Is er een website waar ik het chassisnummer kan checken?
Alvast bedankt
Hoi,
Er zijn meer R90Sen in omloop dan BMW ooit gebouwd heeft, er zitten dus veel lookalikes tussen. Ik zou beginnen met frame en motornummer te controleren op bv. de site die Fwalhof aangegeven heeft.
De prijzen voor een echte, goede en mooie R90S zijn heel hoog vanwege de cultstatus waarmee dit model is omgeven (ik vind ze zelf ook heel mooi, vooral in Daytona orange. Maar de rookzilver uitvoering heeft ook wel iets). Een mooie en goede R100S of R100CS is goedkoper te verkrijgen dan een R90S en staat technisch op een hoger niveau.
Het is maar net wat je wilt, een tot R90S omgebouwde R90/6 kan zeker mooi en goed zijn. Is alleen geen echte R90/S. Vraag jezelf eens af hoe belangrijk het is voor je om een originele R90S te kopen? En of je de prijs voor een echt goed exemplaar ook bereid bent te betalen?
In jouw positie zou ik een kenner meenemen, die los van emotie de aangeboden motor helpt beoordelen.
Groeten, Ton
Hallo,
Van waar ben je uit het antwerpse?
Mail me maar op :eddybmw@telenet.be
Grt eddy
Een eerste serie zwart-grijze fiets heeft geplakte strepen, het beste te zien aan de stuurkuip. De streep naar de onderzijde (richting tank) is op het eind omgeslagen naar de binnenzijde van de kuip.
Kijk eens goed naar foto' s van originele fietsen (voorzijde stuurkuip en tank) en je haalt opnieuw gespoten fietsen , ook die door Theo Terwel (is goed!) , er altijd uit. De orginele kleur overgang op je juiste plaats is blijkbaar niet goed te pakken.
Overigens is ook de iets latere versies bekend dat het carter een wat zwakke schakel is mbt. "inscheuren" boven de cilinders of ruimte op krukas lagerzittingen.
Mijn voorkeur heeft overigens de zwart-grijze uitvoering, ik vindt het oranje niks misschien mede omdat de eerste zw-gr waren en je ze minder ziet. Ik hoorde al dat mensen met een zwart-grijze deze bij restauratie zelfs oranje laten spuiten.
Maar oh wat reed ie fijn, maar ik reed er veel te weinig mee en als wel dan was het veel te link voor mijn rjjbewijs, vandaar toch maar weggedaan. Ik heb geen museum en vindt dat ze zijn gemaakt om mee te rijden, dan heb ik liever dat iemand anders er plezier aan heeft.
succes
gr. Reynout
Heb ze alletwee gehad, de Daytona en de de smoke, nooit problemen met het carter oid. Enige probleem was bij de Daytona was de nogal ongelukkig uitgevoerde "carburateur-ontluchtings afdekking"van de Dellorto,s, kon ik na elke regenrit de vlotterbakjes leeggooien....
Bij de smoke was dat beter uitgevoerd, want later modeljaar. Naar mijn idee, maar smaken mogen (gelukkig) verschillen; de mooiste BMW,s ever.
Met vriendelijke groet,
PeterH