Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
belangrijke mededeling van de sponsor
#1
Op de website van de sponsor shop staat een belangrijke mededeling. In het kort: BMW wil geen originele onderdelen meer verkopen via De Hobbyist.

Voor mij is een belangrijke reden om een luchtgekoelde 2-cilinder BMW te rijden; de eenvoudige techniek en de beschikbaarheid van originele onderdelen zodat ik het onderhoud grotendeels zelf kan doen. Er moeten op termijn wat uitgaven gedaan worden aan mijn BMW, maar ik twijfel nu of ik nog veel zal investeren in mijn BMW.

Hoe kijken jullie tegen dit bericht aan?
Reply
#2
Tja

De managers van BMW hebben waarschijnlijk ook het bericht gelezen van de shell topman die 24,2 miljoen per jaar "ontvangt". 800 x zoveel als een modale werknemers verdient
Dus hier ligt waarschijnlijk de grondslag meer meer meer en nog eens meer.

Over op Ural Dnepr kunnen we in ieder geval nog iets van de onderdelen gebruiken ?
Reply
#3
BMW probeert al jaren te voorkomen dat De Hobbyist originele onderdelen levert aan haar klanten. Tot voor enkele jaren waren we ook met originele onderdelen goedkoper dan de BMW dealer en Els en ik begrepen als eigenaren van De Hobbyist ook wel dat men hier moeite mee had. De laatste jaren verkopen we de originele onderdelen tegen de adviesverkoopprijs van BMW Nederland en we waren al gestopt met de verkoop van BMW helmen en andere zaken waar BMW moeite mee had. Er blijven echter onderdelen waarvan wij vinden dat we die in het programma moeten hebben en we zullen onze uiterste best blijven doen om die aan onze klanten te leveren. We hebben heel veel onderdelen van OEM (originele) BMW leveranciers zoals Mahle, Sachs, Bing, Goetze, Bosch, Wehrle, Valeo, Brembo, Glyco enz. Hiermee zijn we een stuk goedkoper dan BMW. Verder leveren we onderdelen van fabrikanten die voor BMW motorfietsen onderdelen leveren zoals London, Keihan, Ikon, MRA, Ferodo en heel veel anderen. Deze delen zijn goedkoper en/of beter dan de delen die BMW aanbiedt. Tenslotte laten we heel veel onderdelen zelf maken en leveren die niet alleen voordelig aan de motorrijder maar ook aan handelaren over de hele wereld, zoals pakkingen, veren, uitlaatmoeren en sleutels, reparatiesets ATE remklauwen, gereedschap enz. (momenteel zijn we zelfs bezig met bepaalde relais die bij BMW onbetaalbaar dreigen te worden). We hebben ook wel eens miskleunen gehad, bijvoorbeeld met sommige rubberproducten waarbij je pas na lange tijd er achter komt dat de kwaliteit niet is wat we zelf voor ogen hadden. Maar altijd proberen we dan een oplossing te vinden voor onze klanten en vervolgens een beter product te laten maken.
Nog maar een heel klein deel van onze omzet komt van BMW. Met sommige delen zijn we nu gestopt en dat betreft hoofdzakelijk originele delen van de nieuwere types. Zeker voor de modellen tot 2000 vindt U nog heel veel op onze website en die delen hebben we bijna zeker zelfs in voorraad. Deze willen we ook in ons programma houden.
Ik lees van PPuck dat een belangrijke reden om BMW te blijven rijden de verkrijgbaarheid van originele onderdelen is. Met de delen die wij van originele leveranciers krijgen en de delen die we, gemaakt naar fabrieksspecificaties, kunnen leveren hoeft hij zich geen zorgen te maken. We leveren zelfs heel veel delen die BMW niet meer kan leveren.
Namens het hele team van De Hobbyist dank ik jullie voor de hartverwarmende reacties die we van velen mochten ontvangen naar aanleiding van onze mededeling.
Kaspar Mulkens
Reply
#4
Voor alle duidelijkheid;
De Hobbyist is voor mij al 5 jaar de leverancier van ALLE onderdelen en ik heb niets dan lof voor de service die geleverd wordt. :-) Het is de actie van BMW zelf waar ik moeite mee heb.
Reply
#5
Is een groot bedrijf dat BMW.
Zal moeilijk worden om deze machtige firma ook maar een paar mm te laten toegeven.
En deze liggen er natuurlijk niet wakker van wat de Hobbyist denkt te doen, in elk geval geen originele BMW onderdelen zullen deze meer kunnen inkopen.
Reply
#6
Mede Hobbyisten

Met mijn reactie geprobeerd het wat luchtiger te maken. Maar gezien de reactie van Kaspar komt het toch vrij serieus over. Dit noopt mij te zeggen dat ik vanaf 1990 klant ben bij de hobbyist en nu in 2015 dus eigenlijk mijn 25 jarig jubileum vier. Ik ben van plan en hoop dit nog een behoorlijk aantal jaren voor te zetten.

met vriendelijke groet en veel BMW plezier gewenst voor een ieder René
Reply
#7
Na de reactie van Kasper realiseer ik mij nu pas dat BMW zoveel gebruik heeft gemaakt van onderdelen die leveranciers na vele jaren nog rechtstreeks aan de Hobbyist kunnen leveren. Misschien is dat juist het voordeel van een oude luchtgekoelde 2 cilinder BMW.......
Reply
#8
Ik vermoed dat het niet zo zeer de fabriek zelf als wel importeur BMW Nederland is die moeilijk doet en die de laatste jaren ook het aantal officiële dealers vrij "rücksichtlos" aan het saneren is. Overigens hecht ik persoonlijk niet aan het BMW-logo op elk willekeurig onderdeel, want een groot deel van de onderdelen van een BMW worden (net als bij elke andere motor- en/of autofabrikant) niet intern gefabriceerd doch door gespecialiseerde toeleveranciers (denk aan Mahle voor zuigers, Brembo voor remmen, etc.). Bovendien, veel oude motorfietsen van lang geleden ter ziele gegane Britse fabrikanten zouden niet meer rondrijden als niet vele kleine en grotere bedrijven er nog onderdelen voor zouden maken.
Reply
#9
Ik ben het volkomen met het schrijven van OmarB eens.

En natuurlijk blijf ik mijn onderdelen bij de HOBBYIST kopen.

En ik blijf hopen dat dit nog lang mogelijk blijft.
Reply
#10
Geen BMW Nederland, zie eerste zin in het bericht:

"BMW heeft onze Duitse BMW dealers gedreigd hun dealerschap af te pakken als ze ons zouden blijven leveren, waardoor we in korte tijd onze leveranciers kwijt raakten."

Originele onderdelen die BMW nog wel heeft en die Kaspar nu of op den duur niet meer kan leveren, kan je ook bij Nederlandse of Duitse dealers, of rechtstreeks bij BMW Classic via internet betrekken

Groeten, Ton
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)