Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorrem remt constant een beetje / zit vast - R100RT 79,
#11
flesje met een slangetje bouwen.
remvloeistof kopen en van onder de tank vloeistof bijgieten en kneipen maar toch?
Reply
#12
Om alleen de kabel te vervangen hoeft de boel niet afgetapt te worden. Alle (bij pomp en handgreep) de kabel verstellers indraaien voor maximale ruimte op de binnenkabel. Dan de kabel los nemen aan de rempomp ( foto van Omar, de hevel indrukken tot de binnen kabel uit de vork genomen kan worden) onder de tank en daarna bovenaan bij de greep en de nieuwe er in omgekeerde volgorde er weer op.

Let even op de route van de kabel voor je hem eruit trekt, dan kun je hem er op dezelfde manier weer in zetten.
Reply
#13
Bij de originele armaturen en remkabel is er één stelnippel en wel bij de hoofdremcilinder onder de tank.
Reply
#14
Quote:Bij de originele armaturen en remkabel is er één stelnippel en wel bij de hoofdremcilinder onder de tank.
Volgens mij wisselt dat per model en bouwjaar. Bij mijn (destijds originele) R100RT van mei 1979 zat er ook een stelmoer aan de remhendel (gelijk aan die van de koppeling). Maar ook ik stelde de remkabel altijd af aan de remcilinder-zijde (veel gemakkelijker).

Reply
#15
Bij de restauratie van mijn R90s in 1996 kan ik mij nog herinneren dat je rekening moet houden dat er voor de remcilinder voldoende ruimte is om terug te komen. Als dit niet het geval is komt het ontlastingsgaatje, waardoor de remolie teruggaat naar het voorraad tankje, niet vrij en blijft er druk staan op de remcilinders.
Hiervoor is een special stukje gereedschap klein plaatje om die afstand (noem het vrije slag ) in te stellen. En de remcilinder moet natuurlijk in staat zijn om terug te komen (veer en goed ganbaar zijn)

Als dit niet het geval is dan blijft er druk op de leiding staan die alleen maar hoger wordt omdat door de wrijving de remolie warm wordt en uitzet.

Succes
Reply
#16
Daar moet je inderdaad op letten, maar ook zonder dat speciale hulpstuk is die vrije slag gemakkelijk in te stellen.
Reply
#17
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn remklauw loskrijg om de blokken schoon te maken en de rommel eruit te halen? denk dat ik hiermee begin...
Reply
#18
Alu. dopmoer + drukveer onder de klauw verwijderen.
Passende bout in de (excenter) as draaien. Met tang op boutkop as er uit trekken. Klauw is nu vrij van de vork.
Na hermontage moet het spul d.m.v. verdraaien van de excenter as weer parallel gesteld worden met de remschijf.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#19
Boel los. remblokken eruit. ligt opgeschuurd. spul weer in elkaar. beetje pielen en hij blokkeerde niet meer. Hij remt wel maar piept en blijft steken etc maar is beter als voorheen. heel irritant dat ik niet weet wat de status van de klauw,blokken etc is. Zijn de blokken nog goed? hoe kan het dat ie klemt? moet ik iets vervangen?
Reply
#20
oh deze nog
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)