Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
slecht lopen van linker cylinder
Reactie van bezoeker 'gdotdotk', geïmporteerd van het oude forum:

De linker cylinder van mijn R100RS loopt slechter dan de rechter cylinder. De motor start daardoor nogal slecht en trilt nogal onder de 3000 toeren. Ik heb gemerkt deze cylinder compressie verliest. Het is bij het starten nl. duidelijk te horen. Ik weet dat er allerlei oorzaken kunnen zijn en dat het reviseren van beide cylinders en beide koppen het probleem zeker oplost, maar bij voorkeur maak ik alleen datgene wat echt niet goed meer is. Je motor wordt van onnodige reparaties in de regel niet beter en het kost nog eens onnodig geld ook. Heeft iemand daarom een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit eenvoudig kan controleren zonder alles los te halen? Bij voorbaat dank voor de reacties!
Reply
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

compressieverlies die je hoort is in mijn opinie niet verlies via slechte zuigerveren of iets wat honen nodig maakt. Als je het hoort dan moet het toch uit de koppakking komen of het is valse lucht ipv compressie verlies? Als dat zo is is een nieuwe pakking genoeg of het lek van valse lucht opsporen. Of snap ik het verhaal niet? Vraag rijst dan of het echt compressie verlies is en waardoor dan wel.
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

ik zou beginnen met het stellen van de kleppen. Bij verkeerde speling kun je alle bovenstaande problemen verwachten.
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

toevoeging: als je in de buurt van Ede woont kom je maar langs, ik doe het gratis.
Reply
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

Zijn de carberateurs al een gesynchroniseerd? dit kan een onregelmatige loop v/d motor veroorzaken.
Een lektest. Uitlaat eraf carberateur eraf, zorgen dat de kleppen dicht staan en de zuiger in het onderste dode punt. Nu via het bougiegat voor een overdruk zorgen, luisteren of er lucht ontsnapt via de inlaat of uitlaat of als het goed is helemaal niet.
Succes
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)