Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Richtingaanwijzerprobleem K75/K100/K1100
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Volgende probleem gehad met de richtingaanwijzers.

(Nu werkt het wel weer goed maar vorige week trad dit op)

Naar rechts was niet aan te krijgen en als ie het deed ging ie met de handschakelaar niet uit.

Links werkte wel goed maar ging net als rechts manueel niet uit.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen. Ik vermoed zelf iets met gecorrodeerde contacten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Bert, als je 1 maal per jaar al je contacten loshaalt van je motor en inspuit met WD-40 zijn electrische problemen voor 99% opgelost. Ik rij al jaren met diverse oudere BMW's met hopen km.'s op de teller en het eerste wat ik doe bij aankoop is naar de WD-40 grijpen en alles inspuiten.

Dirk
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Dirk,

Weet jij ook of je makkelijk bij de richtingaanwijzerschakelaars kunt komen?

De aan/uit knop is geen probleem. 1 Schroefje losdraaien en de schakelaarunit kun je van binnen bekijken. De aan/uit knop is dan gelijk te zien.

De contacten van de flippers (zo noem de de richtingaanwijzerknoppen maar even oneerbiedig) zitten dieper verstopt. Hoe kom je hier bij? Ik zie wel een groot aantal kleine schroefjes zitten maar durf de de schakelaarunit niet verder te demonteren uit angst dat er misschien een groot aantal veertjes om mijn oren springen.

Bij mij is nu reeds een grote hoeveelheid vervuiling aanwezig in de schakelaarbehuizing. Ik wou deze eerst even reinigen. Kan dit ook met WD 40 spray.

Alvast bedankt voor je tips.

Met vriendelijke groet,

Bert

Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Bert,