Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Richtingaanwijzerprobleem K75/K100/K1100
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Volgende probleem gehad met de richtingaanwijzers.

(Nu werkt het wel weer goed maar vorige week trad dit op)

Naar rechts was niet aan te krijgen en als ie het deed ging ie met de handschakelaar niet uit.

Links werkte wel goed maar ging net als rechts manueel niet uit.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen. Ik vermoed zelf iets met gecorrodeerde contacten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Bert, als je 1 maal per jaar al je contacten loshaalt van je motor en inspuit met WD-40 zijn electrische problemen voor 99% opgelost. Ik rij al jaren met diverse oudere BMW's met hopen km.'s op de teller en het eerste wat ik doe bij aankoop is naar de WD-40 grijpen en alles inspuiten.

Dirk
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Dirk,

Weet jij ook of je makkelijk bij de richtingaanwijzerschakelaars kunt komen?

De aan/uit knop is geen probleem. 1 Schroefje losdraaien en de schakelaarunit kun je van binnen bekijken. De aan/uit knop is dan gelijk te zien.

De contacten van de flippers (zo noem de de richtingaanwijzerknoppen maar even oneerbiedig) zitten dieper verstopt. Hoe kom je hier bij? Ik zie wel een groot aantal kleine schroefjes zitten maar durf de de schakelaarunit niet verder te demonteren uit angst dat er misschien een groot aantal veertjes om mijn oren springen.

Bij mij is nu reeds een grote hoeveelheid vervuiling aanwezig in de schakelaarbehuizing. Ik wou deze eerst even reinigen. Kan dit ook met WD 40 spray.

Alvast bedankt voor je tips.

Met vriendelijke groet,

Bert

Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Bert,
ik zou de knoppen niet demonteren vanwege de diverse veertjes en kogeltjes, wel zijn ze, zoals je aangeeft gemakkelijk van de stuurhelften te halen. Een WD-40 spuitbus is voorzien van een buisje dat je in de sproeikop kan dukken, hiermee kan je in de kleinste gaatjes spuiten. WD-40 heeft als eigenschap dat het zowel reinigt als smeert als beschermt etc. Je kan ook voor demontage de hele knoppenwinkel rijkelijk voorzien van zuurvrije vaseline zodat water, nog troep bij de contacten kan komen. Ik kies enkel voor WD-40 en dit jaarlijks voor "alle" stekkerverbindingen

scces Dirk
Reply
Reactie van bezoeker 'P.Duitmann', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ook precies hetzelfde probleem gehad en bij mij ligt de oorzaak aan de clignoteur.Deze bevind zich onder de tank.Daartoe moet je eerst de zijdeksels ver wijderen,zodat je de tank aan de zadelkant met een kort,maar stevig rukje,een eindje kunt oplichten.
Vervolgens moet je eerst een dekseltje oplichten,waardoor de clignateur direct vooraan zichtbaar
wordt.Bij mijn K1100LT moet ik met een tikje de clignateur weer op gang krijgen.
Op den duur zal er wel een nieuwe op moeten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Addink', geïmporteerd van het oude forum:

Het probleem dat een knipperlicht niet uit wil had ik recent ook met mijn K100LT. na weigering van de richtingaanwijzer aan een zijde
Nadat ik euteindelijk de knipperlichtautomaat had geopend, (voorzichtig zagen aan de voet) zag ikdat een van de relaiscontacten was gebroken. Heb het contact aan de relaisplaat teruggesoldeerd.
De zaak werkte, maar omdat de contactveer stugger is geworden bleef het relais door remanent magnetisme (= soort rest magneetkracht) geregeld "plakken".
Dit heb ik opgelost tussen contactplaatje en de magneetspoel op de spoel twee laagjes plakband te plakken. Je moet daarvoor het contactplaatje uit het juk wippen. Is wat delicaat maar goed te doen.
Hierna het relais dicht getaped met Ductape (superplakband)
De zaak werkt nu al weer weken zonder probleem.

Hoop dat het jullie helpt
Jan
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)