02-01-2015, 09:57 AM
Van mijn r45 bj 1978 ben ik in verwarring gebracht bij het aansluiten van de bobines.
Op de achterste bobine is de aansluiting als volgt Op 1(-) zit de zwart/geel en op de 15(+) zit de groen /blauw . Dit s correct volgens het ' Bucheli' schema .
Op de voorste bobine ( linker cilinder ) zit op de 1(-) de zwart/geel en op de 15(+)de twee zwarte draden van welke er een van de contactpunten komt.
Volgens het 'Bucheli ' schema moeten deze twee andersom . Dus de zwart/geel van de ene bobine op 1(-) naar de andere bobine op 15(+) .
Moeten de bobines in serie geschakeld worden omdat ze 6 volt zijn of maakt het geen verschil .
Het is toch zo dat bij het openen van de contactpunten de twee cilinders gelijktijdig een vonk krijgen . Een vonk is in de uitlaatslag .
Wie helpt mij op deze koude zondag .
Gr Benno
Op de achterste bobine is de aansluiting als volgt Op 1(-) zit de zwart/geel en op de 15(+) zit de groen /blauw . Dit s correct volgens het ' Bucheli' schema .
Op de voorste bobine ( linker cilinder ) zit op de 1(-) de zwart/geel en op de 15(+)de twee zwarte draden van welke er een van de contactpunten komt.
Volgens het 'Bucheli ' schema moeten deze twee andersom . Dus de zwart/geel van de ene bobine op 1(-) naar de andere bobine op 15(+) .
Moeten de bobines in serie geschakeld worden omdat ze 6 volt zijn of maakt het geen verschil .
Het is toch zo dat bij het openen van de contactpunten de twee cilinders gelijktijdig een vonk krijgen . Een vonk is in de uitlaatslag .
Wie helpt mij op deze koude zondag .
Gr Benno