Threads: 7
Hallo allemaal,
Weet iemand de maten voor de bevestegingspunten voor de beugel op de buddyseat?
Mijn buddyseat is opnieuw bekleed er zit een dikke laag polster over de montageplaatsen. Ik kan de montagegaten niet goed voelen. Aan de binnenzijde van de buddyseat zie ik ook geen montagepunten. Voordat ik gaten in de bekleding ga maken zou ik graag de juiste plaatsen willen weten. Ik heb diverse foto's op internet bekeken maar de beugels zitten aan de achterzijde op verschillende hoogtes (?) Misschien dat iemand dat kan aangeven.
Groet Theo
Hallo Theo,
Bij mij zitten de gaten achter op 7,7 cm gemeten van onderkant , en zijkant op 3,3 cm vanaf onderkant.
Het betreft een origineel BMW buddyseat.
Succes ! Ed
Hallo Ed,
Bedankt voor het meten, hier kan ik wat mee.
Groet Theo
als je hard met je vinger duwt, kun je de gaten ook voelen en dan eventueel met een priem voorprikken. boutjes mooi polijsten en erin draaien. ( beetje vet eraan wil helpen ).
Hallo Wil,
Dat is juist het probleem, ik voel niks met mijn vingers en mijn vrouw ook niet. Ik voel de strippen achterkant en zijkant wel zitten maar de gaatjes niet. Ik heb de maten volgens opgave van Ed afgetekend maar nog voel ik niks. Luk raak maar wat prikken lijkt me ook niet zo handig.
Groet Theo
Misschien met een hele dunne [lange] speld prikken , in combinatie met de opgegeven maten.
even voor alle duidelijkheid ? gaat het over de gaatjes om het smalle aluminium sier stripje vast te zetten ?
of gaat het over de chrome handgreep ( beugel ) die achter op het zadel zit voor de duo passagier zich vast te houden.
in beiden gevallen, kan ik indien gewenst even de maten opmeten en daarvan een schets maken. Ik kan er dan ook foto bij plaatsen .
hoor het wel. gr Wil.
Hallo Wil,
Het gaat inderdaad om de chrome handgreep (beugel). Er zit denk ik wel 12-15mm vulling tussen Skaileer en frame van de buddyseat. Schets en foto zou fijn zijn.
Groet Theo
nou komen ze dan :
Zijkant zadel, zit de beugel op 42 cm vanaf de voorkant ( langs onderkant meten ) en 3 cm hoog. zie foto
Achterop : vanaf onderkant gemeten zitten de gaten op 8 cm en 14,5 cm uit elkaar. ( dus 7,2 ) uit het hart van het zadel.
let op: bij onderkant zadel wordt bedoeld ( onderkant het leer en niet de aluminium strip ) zie foto.
Zo zou het moeten lukken, success ermee.
Nog even dit: omdat de vulling waarschijnlijk bij je nieuwe bekleding dikker zal zijn dan normaal, zul je langere M6 boutejes nodig hebben. de gaten voor de bouten achterop zitten in dezelfde stalen strip verwerkt als van het embleem 75/6, dat kun je normaal ook voelen. heb er mooie bolkop inbus bouten voor gebruikt die gepolijst zijn zoals je kunt zien op de foto.
succes ermee.