Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R100 scrambler
Hallo,

Een paar maanden geleden heb ik een BMW R100 RS gekocht. Deze wil ik gaan ombouwen naar een scrambler. Momenteel ben ik onderdelen aan het verzamelen en aan het passen en meten. Nu heb ik een paar vragen:

De banden, graag wil ik er Heidenau K60 banden opzetten. Nu vraag ik me af of achter de 120-80-18 past of dat het een beter idee is om de 110-80-18 te nemen.

Het subframe is asymetrisch, zijn er mensen die dit eerder symetrisch gemaakt hebben? Ik zie dat ook de vering niet symetrisch geplaatst is?

Heeft iemand suggesties wat betreft zadels, zelf een pan maken en laten bekleden of een scrambler zadel van internet halen? Zijn er goede adressen voor zadels?

Foto's volgen...

Groet Gerwin
Reply
Wel gewaagde banden keuze qua baanligging, ik heb nog de originele op zitten dus daar kan ik u geen raad over geven.

Dit is mijn custom bmw:

http://forum.hobbyist.nl/discussion/8995...-rs#Item_5

Bijna alles onder handen genomen behalve het blok intern zelf
Als je vragen hebt, laat maar iet weten

grts
Reply
@Floris, hoezo gewaagde keuze qua banden? Bedoel je de K60 in het algemeen of in deze specifieke maatvoering?

Ik heb zelf namelijk ongeveer 100.000 km op K60 's gereden inmiddels (wel op een r1100gs) en ik vind het een perfecte allround band.
Doe er alles mee, onder alle weersomstandigheden en allerlei belading en wegomstandigheden.

Goede kilometrages en vriendelijke prijs.
Reply
Liggen ze ook goed in op en afritten (in de regen) ? daar heb ik zo wat twijfels omdat zo grote groeven zijn, is er geen tapband effect?
Reply
Ik heb daar geen problemen mee, en heb menig supersport rijder gefrustreerd op klaverbladen.

Ben ook wel van mening dat 99% van de moderne banden veel meer kunnen dan 99% van de motorrijders ooit zullen kunnen.
Ofwel dat het uiterlijk van het bandenprofiel vooral een psychische factor is voor de motorrijder.

Het is niet voor niks dat bij de bandenfabrieken designers in dienst zijn die ieder jaar met een nieuw patroon komen. Marketing, marketing en nogmaals marketing.

Heb vertrouwen in je band, zorg voor de juiste bandenspanning en veerinstelling en rij ontspannen.
Reply
Heb ook de k60 scout op een r65 .
Banden doen het goed ook in de regen,
Lengte-groeven en witte lijnen merk je wel.
Levens duur is ook goed.
Reply
wat bedoel je met witte lijnen, weg markering?
Reply
Ja , maar banden bevallen mij wel .
Reply
Heeft er iemand ervaring met breedere voorbanden/achterbanden?
Reply
Quote:Hallo,

Heeft iemand suggesties wat betreft zadels, zelf een pan maken en laten bekleden of een scrambler zadel van internet halen? Zijn er goede adressen voor zadels?

Hi Gerwin, ik ben op dit moment ook mijn R100RS aan het ombouwen naar Scrambler / Cafe Racer. Gisteren heb ik bij Vonzeti uit de UK een passend frame voor de R100 en zadel besteld. Geen laswerk, oud frame en zadel eraf en de nieuwe erop (T19 & T20). Voor info zie hun Facebook pagina of website.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)