Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R80 RT: Balhoofdlagers defect door stil staan ?
Beste Forumleden,

Mijn R80 RT heeft door omstandigheden (defect aan het cardan en ik ben door een hartoperatie langdurig uit de roulatie geweest) een maand of acht op de zijstandaard stil gestaan in de garage.

Vandaag wilde ik haar even verplaatsen en merkte dat het draaien van het stuur niet soepel gaat, er zit een zwaar punt in. Als je het stuur flink heen een weer beweegt gaat het even beter.\

Heeft een van jullie dit eerder gehad ? En wat was de oplossing ? Speling opnieuw instellen, lagers vervangen ?

Met vriendelijke groeten,

Dirk Kooiker
Reply
Hoi Dirk.
Ik zou eerst de lagers eens schoon maken en inspecteren.
Kans is vrij groot dat de lagers nog goed zijn,en dan opnieuw invetten.
Mischien dat iemand anders nog meer info voor je heeft.

succes hippie
Reply
hallo Dirk,

Ik denk dat de bandenspanning veel te laag is na al die tijd!!!!
Breng eerst maar eens op spanning, en laat dan maar eens weten hoe het nu aanvoelt.

Succes er mee Tiny
Reply
1) Beste wensen met je gezondheid.
2) Zet hem op de middenbok , met het voorwiel vrij van de grond ter controlle van het balhoofdlager.
Reply
Allereerst, een balhoofdlager gaat niet kapot door stilstaan.. Wel komt het wel eens voor dat het vet min of meer uitdroogt en dan heel stroef wordt, waardoor het lijkt dat de lagers kapot/op zijn. In dit geval denk ik dat je ,zoals eerder geopperd, de lagers goed schoon moet maken, opnieuw invetten met lagervet en weer monteren.
Op zich wel te doen maar is wel een aardig klusje bij een RT. Overigens eerst inderdaad de bandjes oppompen .
Ik weet niet waar je woont, ik weet niet of je handig bent, anders wil ik dit klusje ook wel voor je doen in mijn werkplaats. Mvg. Ed
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)