Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum:
Erik,
Het is een ex polizie motor geweest en ik weet hoe collegae daarmee rijden. Er staat pad iets van 67.000 km op. Dat is voor een BMW niet veel.
Ik heb nu een bak van een K100 gekocht. Wordt het een en ander gemodificeerd en dan maar weer kijken hoe het gaat.
Echt joh 445.000 km???? dat is heel veel zeg. Ik dacht dat de bakken van BMW bekend stonden als verslijtbaar?
Mike
Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum:
Bij normaal gebruik gaan deze bakken ontzettend veel kilometers mee.
Het schakelen wil echter soms wel eens moeizamer gaan. door lichte slijtage.
Groet,
Bert
Reactie van bezoeker 'wiemer', geïmporteerd van het oude forum:
En hoe is jouw koppeling dan?
Die komt toch wel mooi vrij?
Hallo Hans,
De schakelvorken waren helemaal ok...Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar het gaat om de meenemers op de as.(mannetje/vrouwtje die in elkaar vallen) Deze hoeken waren een beetje versleten en dan krijg je dus dit. UIt welk jaar is je motor?
Tijdens het rijden mag je nooit met je voet op het de schakelvork blijven hangen. Hier zou het ook door kunnen komen.
Mike
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Mike
Mijn K1100LT is uit 1993. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt; de meenemer achter op de schakelvork (mannetje) welke in de schakelwals (vrouwtje) valt. Welke ondedelen heb je pecies vervangen? Is dit de schakelvork zelf (23 31 1 451 116) of/en ook de schakelwals (23 31 1 451 100)? Dit kan ik uit je reaktie niet geheel opmaken (De schakelvorken waren helemaal ok...) want deze meenemer is een vast deel van de schakelwals.
Groeten
Hans
Hallo Hans,
Wat betreft de nummers daar weet ik niets van. het is in elk geval de as tussen de tandwielen waarvan de hoekjes van waren versleten. Het staat en valt met goed afstellen van de koppeling. Zorg dat er ook speling zit in je koppelingshandel. Schakelvorken waren helemaal ok. Nu ik er nieuwe onderdelen in heb zitten rijdt ie weer als een zonnetje.
Hallo hans,
Ik kan de site helaas niet openen.
Ik heb 250 euro uitgegeven aan een ruilbak...Bij de BMW dealer was die 1300 euro.
Reparatie....350 euro, maar bij de dealer zal dat 10x zoveel zijn denk ik.
Mike