Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouwen R45 cilinderkop
#1
Is het noodzakelijk om de kleppen van een R45 om te bouwen naar loodvrij.?
Gr B Jansen
Reply
#2
Hangt waarschijnlijk van het bouwjaar van die R45 af.
Vroege R45's waren volgens mij niet geschikt voor loodvrij.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#3
Vanaf 1987 zijn de 2-klepsboxers geschikt voor loodvrije benzine.
Aangezien de de R45 van 1978 t/m 1985 is gebouwd, zijn de klepzittingen in de cilinderkoppen niet geschikt voor het gebruik van loodvrije benzine. Je zult dus bij het tanken loodvervanger moeten toevoegen of de koppen laten aanpassen door montage van geharde klepzittingen.

N.B. Over de frequentie van het toevoegen van loodvervanger (b.v. die van Wynn's) bestaan verschillende opvattingen. Uit veiligheidsoverwegingen voeg ik bij elke tankbeurt loodvervanger toe bij mijn niet-gereviseerde 35 jaar oude R100RT met thans ruim 162.000 km op de klok.
Reply
#4
Bedankt voor de reactie PeterH en OmarB
Denk dat ik maar eens een flesje Wynns aanschaf ,en regelmatig de klepspeling controleren hoorde ik van een andere R45 eigenaar.
Niet te hoog in de toeren en dan komt het wel goed adviseerde hij mij
Goed weekend en vr.gr.
Benno Jansen
Reply
#5
Elke 5000 km de klepspeling controleren zou moeten volstaan. Als de klepzittingen "inslaan" a.g.v. te weinig loodsmering merk je dat aan een steeds terug kerende te krappe klepspeling. Dat zou kunnen leiden tot verbrande kleppen of brekende klepstelen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)