Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Muziek in de systeemhelm via Bluetooth headset?
Hoi. Ik heb in mijn R1100 RT, 1996 plaats om een autoradio in te bouwen. Doel is om naast navigatie en mobiele telefoon ook onderweg muziek te kunnen luisteren via de in mijn helm ingebouwde bluetooth headset. Die is van het merk Albrecht, type BPA300. TomTom en mobiele telefoon heb ik 'gepaird' met de headset en die werken. Bij een vestiging van een groot mediamerk zegt een verkoper dat dit niet kan. Reden zou zijn, dat autoradio's met bluetooth alleen maar kunnen ontvangen en afspelen via boxen, maar niet kunnen zenden naar een bluetooth headset. Dat vind ik vreemd omdat de headset ook een zender is die toch ook ontvangt via tomtom of telefoon. Ik weet dat dit geen specifieke BMW vraag is, maar hoop toch op wat positieve bijdragen.
Groeten, Ger.
Reply
Een Bluetooth radio moet zijn signaal toch ook zenden naar de boxen om het geluid af te spelen. De box is in dit geval de ontvanger/ versterker. Dan is de radio toch een zender. Dan maakt het toch niet uit of de ontvanger een geluidsbox of een communicatieset is. Ik zit niet in de autoradiowereld en weet ook niet of er radio's zijn met Bluetooth
Reply
Een autoradio met bluetooth "zend" zijn signaal (het geluid) gewoon bekabeld naar de autospeakers. Het enige dat hij met bluetooth doet is muziek ontvangen van bijv een smartphone.

@maessen waarom luister je niet via je telefoon naar radio/muziek op je bluetoothheadset?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)