Posts: 19
Threads: 19
Joined: Dec 2012
Reputation:
0
De uitlaatdempers van mijn 60/5 zijn doorgeroest. De bochten zijn behoorlijk aangetast door roest, maar ik krijg het er wel vanaf. Het contrast met de (nieuwe) chromen balanspijp is wel heel groot. Heeft iemand ervaring met het laten verchromen van bochten? Ik wil graag een prijsindicatie en wellicht een adresje in de buurt van Rotterdam.
Ook krijg ik de scharnieren van het zadel niet los. De binnenzeskanten draaien dol als ik veel kracht zet. Goeie tips?
Aad, mijn ervaring is dat uitlaatbochten die ernstige roestvorming vertonen er na verchromen nog steeds niet goed uitzien, de laagdikte van het chroom is zo klein dat iedere oneffenheid in de ondergrond duidelijk zichtbaar blijft. Wel chroom en glans maar niet vergelijkbaar met chroom op een mooi glad oppervlak.
Voor het probleem met de scharnieren weet ik geen oplossing. Volgens mij zit bij mijn R80(RT) het moertje vast gelast op de onderplaat van de buddy als dat loszit is er dus een serieus probleem.
groet Egbert
Hallo R60Aad,
Ja, de bodemplaat van de buddy is van staal.
Ongelukig genoeg niet verzinkt, en erop zit een schuimrubberkussen wat door kleine lekjes in het dekje blijvend nat of vochtig is. Na zekere tijd is de plaat nogal geroest en vaak draaien de Projectie-lasmoeren (ja zo heten die vierkante jongens) dan los van de plaat en ben je een probleen rijker.
De buddy kan er alleen vanaf als 1 van de twee C klemmen los is (is dat juist?)
Doorslijpen is het eenvoudigste, dan alles herstellen afhankelijk van de staat.
Omdat ik een geroest probleem niet door een hernieuwd roestend probleem wilde vervangen heb ik een gipsen mal gemaakt van deze basisplaat en er glasvezel epoxy opgelamineerd en dat deel voldoet uitstekend omdat het ook voelbaar lichter is. het opzetten van het dekje kan wel lastig zijn, maar de volhouder wint.
Groeten, Louis R100RS 1978