11-14-2014, 02:27 PM
Hallo allen....het licht van mijn r60/5 doet vreemd. Allereerst doet het dim, stadslicht en achterlicht het niet meer. Wel doen de knipperlichten, de controlelampen, het remlicht en het grootlicht het nog. Grootlicht doet het alleen met de schakelaar (bij linkerhandvat stuur) naar beneden gedrukt, de stand die je gebruikt voor seinen...Als je de schakelaar naar boven zet (volgens mij moet grootlicht dan continu branden) dan geen grootlicht. Uiteraard naar de lamp gekeken. Zat er waarschijnlijk allang in glas was met donkere zweem. Vervangen door een halogeen duplo lamp....voetje was al aangepast. Voor alle duidelijkheid lamp en schakelaar hebben het al die tijd prima gedaan en ondertussen niets aan gedaan.
Heb inmiddels ontdekt dat de schakelaar waarmee je seint met het groot licht ook het dimlicht beïnvloed. Als je kort seint dan gaat als je de schakelaar los laat heel even ook het dimlicht aan. Als je de schakelaar lang naar beneden houdt dan gaan ze zelfs allebei (groot en dimlicht) tegelijk branden....??
Op de gele draad (Volgens mij die van het dimlicht) staat geen stroom als de sleutel in contact naar rechts staat. Ook alle andere standen geprobeerd geen stroom.
Nu de vraag wat is de meest waarschijnlijke oorzaak.
1. lamp voetje daar zit een fout?
2. er zit een fout in de schakelaar (kan ik die uit elkaar halen?) ik krijg deze wel van het stuur/handvat maar dan ??3. er zit een fout in contactslot...heb de contactplaat inmiddels los....ziet er eigenlijk best netjes uit....ik ga alles even schoonmaken uiteraard...nog tips hierbij..?
Heb inmiddels ontdekt dat de schakelaar waarmee je seint met het groot licht ook het dimlicht beïnvloed. Als je kort seint dan gaat als je de schakelaar los laat heel even ook het dimlicht aan. Als je de schakelaar lang naar beneden houdt dan gaan ze zelfs allebei (groot en dimlicht) tegelijk branden....??
Op de gele draad (Volgens mij die van het dimlicht) staat geen stroom als de sleutel in contact naar rechts staat. Ook alle andere standen geprobeerd geen stroom.
Nu de vraag wat is de meest waarschijnlijke oorzaak.
1. lamp voetje daar zit een fout?
2. er zit een fout in de schakelaar (kan ik die uit elkaar halen?) ik krijg deze wel van het stuur/handvat maar dan ??3. er zit een fout in contactslot...heb de contactplaat inmiddels los....ziet er eigenlijk best netjes uit....ik ga alles even schoonmaken uiteraard...nog tips hierbij..?