Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RS 1980 continue branden oranje controlelampje oliedruk
Heren, ik moet hierbij nederig mijn excuses aanbieden. Het immer brandende oranje lampje betrof niet de oliedruk maar het laden van de accu. Dom, dom, dom. Nu moet ik wel zeggen dat eea verwarrend was vanwege het niet overduidelijke display van de cockpit en ik meerdere malen het voltage van de accu voor en na een rit had opgemeten en dan constateerde dat de accu wel werd opgeladen. Natuurlijk, zoals jullie ook al aangaven lukt het niet om 500 km te rijden zonder oliedruk. Daarnaast,... de motor reed prima dus ik had kunnen weten dat de oliedruk in orde moest zijn. Enfin, ik heb wel (en jullie hopelijk ook) weer heel wat opgestoken van deze discussie. Dank allen daarvoor!

Overigens brand het (oranje) acculaadlampje dus nog steeds alhoewel dat minder wordt naarmate de motor meer toeren maakt. Ik vermoed nu dat mijn accu moet worden vervangen. Dat was ook het advies nadat ik deze heb laten doormeten. Deze accu heb ik al een paar jaar en is eerlijk gezegd niet altijd juist onderhouden door lange stilstand zonder voeding door een druppelaar. Momenteel zit er een grote accu in die door zijn formaat moeilijk is te demonteren. Ik kreeg het advies om er een accu in te zetten van een BMW R1200RT, deze zijn smaller en daarmee beter handelbaar. Mijn vraag derhalve is; heeft iemand hier ervaring mee? Voldoet een dergelijke accu en weet iemand wat het minimum aan vereiste ampère is wat een accu moet kunnen leveren om de R100RS gestart te krijgen? Heeft iemand wellicht ook een tip waar je voordelig zo'n accu kan aanschaffen?
Dank alvast!

Groet, Mic64
Reply

Messages In This Thread
R100RS 1980 continue branden oranje controlelampje oliedruk - by Guest - 11-14-2014, 10:24 AM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)