Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RS 1980 continue branden oranje controlelampje oliedruk
#6
Oliepomp zit aan de vliegwielkant op de nokkenas.
Zodra de motor draait wordt er gepompt, opbrengst van de pomp- en dus ook de druk- nemen toe met het toerental.
Makkelijkste manier om te meten is op de aansluiting van de druksensor. Zit linksonder op het blok,net boven de framebuis.
Overdrukventiel zit achter het distributiedeksel, kom je niet zo maar bij.Geringe kans dat daar iets mis is.

Dus eerst maar het voor de hand liggende, Floris heeft het ook al gemeld:oliedrukschakelaar (sensor)
Heb je het oude blok incl. sensor nog?
Omwisselen sensor en weer proberen is dan een makkelijke optie.
Bedrading lijkt niet het probleem omdat bij toenemend toerental>toenemende druk het lampje (bijna) uitgaat.
Kan dan (met een beetje mazzel) wijzen op een slecht vrijkomend contact in de schakelaar.Normaal werkt hij bijna aan/uit.

Kijk voor de zekerheid ook naar de montage van het filter, als het een voor jou "nieuw"blok betreft kan daar inderdaad iets mis zijn m.b.t. inwendige lekkage en daardoor drukverlies.

Op de site van de BMW boxerclub staat daar een verhelderend artikel over.

Wederom: sterkte en succes!

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply


Messages In This Thread
R100RS 1980 continue branden oranje controlelampje oliedruk - by Guest - 11-07-2014, 11:22 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)