Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RS 1980 continue branden oranje controlelampje oliedruk
#3
Oliedruklampje gaat branden bij een druk lager dan 0,2-0,5 Bar.Filter-bypass gaat open bij een drukverschil groter dan 1,5 Bar.
Dit betekend naar mijn idee dat de normale bedrijfsdruk minimaal rond de 1,0 bar moet liggen.(Warme motor)
Er van uit gaand dat de oliedruk-schakelaar Ok is bereikt de druk pas bij 5-6000 toeren de minimale schakeldruk.Dat is veel te laat, moet bij starten al bereikt zijn.

Zoals Ton al aangeeft is er mogelijk een serieus probleem.
Ik zou ook niet meer rijden/toeren laten draaien tot het lek boven is.
Controleer filtermontage, controleer echte oliedruk.
Als die te laag uitkomt valt krukaslager-schade te vrezen, of b.v.b. een overdruk-ventiel wat doorlaat, kans daarop is niet zo groot omdat de afblaasdruk daarvan 5 bar is,echter niet uit te sluiten
In beide gevallen moet het blok geheel of gedeeltelijk uit elkaar.

Veel sterkte en succes!

Met vriendelijke groet,

PeterH


Reply


Messages In This Thread
R100RS 1980 continue branden oranje controlelampje oliedruk - by Guest - 11-07-2014, 01:57 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)