Threads: 10
Hallo
Ik heb een origineel spatbord van een R51/2, de originele biezen kwamen onder een laag zwarte verf vandaan. Ze staan wel anders dan wat ik tot dusver gezien heb, vraag me af of er hier mensen zijn die dit wel eens vaker gezien hebben op deze manier. zie foto's
Groetjes Frank
Ik ben in het (gelukkige) bezit van een origineel R51/2 instructieboekje en op de enige foto daarin volgen de biezen de buitenrand van het spatbord, ook op de verbreding onderaan. Dus niet als op de foto's.
Misschien een artistieke vrijheid van een vorige eigenaar?
Met vriendelijke groet,
PeterH
Tot mijn verrassing kom ik op foto's van gerestaureerde R51/3,s (Google, Wikipedia) wel vergelijkbare biezen tegen.
Is misschien een laat/2 of mogelijk een /3 spatbord?
Met vriendelijke groet,
PeterH
Het is geen /3 spatbord die heeft geen steunen aan de voorzijde maar een beugel erover heen, ook de bevestiging onderaan is dan anders.
Op internet zie ik ook drie verschillende manieren, helemaal langs de buitenzijde dit zie je het meest omdat de meeste mensen dat het mooiste vinden. dan bovenop de rand zoals die van mij alleen dan niet in een punt maar rond aan de onderzijde. Verder zie je het ook halverwege zie een foto die ik daarvan heb.
De strepen op het spatbord van mij zijn origineel dit is aan de lak te zien, ik weet dat er bij BMW wel vaker verschillen in de biezen zitten. zoals ook in onderdelen ze waren continue aan het vernieuwen.
Was alleen benieuwd of iemand het al vaker op deze wijze heeft gezien.
Op veel oude foto's die ik overigens tegen kom op internet staan de strepen boven op de rand vooral bij oude foto's.
Dus niet naar gerestaureerde BMW's kijken.
Grappig,blijkbaar kan het dus allebei, spatbord-bies in mijn R51/2 boekje lijkt nog het meest op die van die ongerestaureerde R 51/3 met /2 achterlicht.
En het gerestaureerde uiterlijk zegt inderdaad niets over de oorspronkelijke biezen.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Als je het nuchter bekijkt, is het allemaal handwerk ( ten minste als het goed gedaan wordt) en kan men met de biezentrekker afspreken hoe men de strepen graag wil hebben. Dus geen PLAKBIEZEN of eerst wit aanbrengen en daarna uitsparen en zwartspuiten.
Dat het handwerk is weet ik en inderdaad wil ik het ook gedaan hebben zoals het hoort lakken en dan handmatig de biezen erop. Vandaar de vraag of het op deze manier zoals bovenaan al vaker gezien is..??