11-03-2014, 10:32 AM
Mijn verbouwde R100RS 1982 blijkt bij snelheden boven 110km/u na een 15sec plots fors in te houden, alsof de benzine op is.
Dan zak ik terug naar een 100km/u waarop hij weer mooi gaat lopen.
Verder geen problemen, loopt mooi, trekt goed bij alle toerentallen.
Wat info:
Blok is geheel open geweest, alleen lagerschalen van de drijfstangen vervangen (en die waren niet eens erg slecht), rest was allemaal prima en binnen de toleranties.
K&N luchtfilters en andere uitlaten geplaatst.
Sinds een paar 100km gereden, maar pas nu na de carburateurs af laten stellen, snelweg kilmeters gaan maken.
Door deze specialist zijn grotere hoofsproeiers gemonteerd (175 ipv 165).
Vermogen vlgs rollenbank 66pk en 59Nm, niet slecht voor een motor met 130.000km ervaring.
Nu gecontroleerd:
Gereden met tankdop los om beluchtingsproblemen uit te sluiten, geen verschil.
Luchtfilters (staand gemonteerd) deels afgeplakt, dan weer liggend gemonteerd, om uit te sluiten dat door toegenomen rijwind de inlaatdruk te hoog wordt, geen verbetering.
Compressietest: Li 8.5 - Re 9.5 (zal morgen klepspeling nog eens controleren en opnieuw compressietest doen).
Membramen carburateurs gecontroleerd op beschadiging en montage (bij revisie nieuwe gemonteerd).
Uitstroom benzinekranen gemeten, 0.4 en 0.45 liter/minuut (met zo'n 50liter per uur zou hij toch wel voldoende moeten hebben.
Iemand enig idee ?, voordat ik het probleem bij de afsteller terug leg.
Groeten, Wim van Zuylen.
Dan zak ik terug naar een 100km/u waarop hij weer mooi gaat lopen.
Verder geen problemen, loopt mooi, trekt goed bij alle toerentallen.
Wat info:
Blok is geheel open geweest, alleen lagerschalen van de drijfstangen vervangen (en die waren niet eens erg slecht), rest was allemaal prima en binnen de toleranties.
K&N luchtfilters en andere uitlaten geplaatst.
Sinds een paar 100km gereden, maar pas nu na de carburateurs af laten stellen, snelweg kilmeters gaan maken.
Door deze specialist zijn grotere hoofsproeiers gemonteerd (175 ipv 165).
Vermogen vlgs rollenbank 66pk en 59Nm, niet slecht voor een motor met 130.000km ervaring.
Nu gecontroleerd:
Gereden met tankdop los om beluchtingsproblemen uit te sluiten, geen verschil.
Luchtfilters (staand gemonteerd) deels afgeplakt, dan weer liggend gemonteerd, om uit te sluiten dat door toegenomen rijwind de inlaatdruk te hoog wordt, geen verbetering.
Compressietest: Li 8.5 - Re 9.5 (zal morgen klepspeling nog eens controleren en opnieuw compressietest doen).
Membramen carburateurs gecontroleerd op beschadiging en montage (bij revisie nieuwe gemonteerd).
Uitstroom benzinekranen gemeten, 0.4 en 0.45 liter/minuut (met zo'n 50liter per uur zou hij toch wel voldoende moeten hebben.
Iemand enig idee ?, voordat ik het probleem bij de afsteller terug leg.
Groeten, Wim van Zuylen.