Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schokbrekers BMW R26 achter
Hallo bmw liefhebbers,

Ik ben bezig om de achter schokbrekers te controleren of ze nog goed zijn. De demper zelf laat zich makkelijk in drukken en zwaar uit trekken. Ik wil de demper ook demonteren uit de "poot" maar nog geen resultaat geboekt. Is deze fijne draad rechtsdraaiend?

Heb er meteen een foto bijgeplaatst van het project, langzaam aan begint het ergens op te lijken.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Reply
Hallo, leuk project,
Je moet de schokbreker veer indrukken boven bij de alluminium huls. Dit gaat met een plankje met een precies passend gat en een paar draadstangen.
Er zit op de schokbrekerstang een platte kant voor een steeksleuteltje, dan kan het bovenste oog eraf gedraaid worden. En kun je de demper demonteren.
Reply
De demper heeft gewoon linkse draad. Los krijgen zonder geweld, na zo'n 60 jaar innig contact, is geen sinecure.
Iets verwarmen wil wel eens helpen.
Maar als de demper goed functioneert zou ik het laten zitten.
Reply
Hallo,

Misschien dat het verwarmen helpt, zal het morgen eens proberen. Is de demper verder wel in orde als hij zichzelf heel laat makkelijk laat in drukken en zwaar uit laat trekken?
Reply
Klinkt goed. Makkelijk in en zwaar uit.
Er mogen geen 'vrije' stukken zijn.
Je zou hem dus ook gewoon in de onderpoot kunnen laten zitten en daarmee het risico van beschadiging bij demontage vermijden.
Reply
Hallo Coen,

Ik wil het graag demonteren omdat ik alles wil gaan spuiten. Vandaag is het gelukt om de demper los te krijgen uit de poot. Schroefdraad M31x1!! is licht beschadigd maar met een draadvijl krijg ik het wel weer in orde. Morgen onderdelen halen en weer opbouwen die handel.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)