Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veerpoot K75
#1
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Weet iemand ook of de veer en schokbreker makkelijk zijn de scheiden van een K75. Dit natuurlijk zonder iets kapot te maken
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Normaal gesproken kun je de veer van de schokbreker halen door de veer in te drukken en vervolgens de veerschotel er onderuit te halen. Dit vereist wel speciaal gereedschap. Zonder dit gereedschap kan er wel eens een veer door het dak gaan.

Succes,
Ad
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Wat is het probleem van de schokbreker.
Is hij vuil of is de binnenpot verroest
Want zonder het juiste gereedschap is dit
Een zelfmoord karwei .
Je moet van goeie huizen komen.
Want er staat zoon kracht op.
Dat wil je niet weten.
Doeg Rob
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Zelf gedaan met K100'85. Billstein demper met Hyperproveer. Zonder speciaal gereedschap. Schotel erafgedraaid (even met lasaparaat piefje op demperstang gelast voor as tegen meedraaien) en veer intussen in spanbanden vastgezet. Vervolgens spanbanden voorzichtig lossen. Hyperpro over billstein demper. Ook weer spanbanden en Loctite + schotel van originele veer. Boel in elkaar gezet en banden voooorzichtig!!!! lossen. Klaar. Wel een werkje om met z'n tweeen te doen!!!
s6 wouter
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Chris Scholten', geïmporteerd van het oude forum:

Het kan aan mij liggen maar toen mijn demper begon te lekken heb ik de veer met lijmklemmen iets ingedrukt, de schotel eraf gedraaid en de klemmen gelost. Toen bleek dat er nagenoeg geen spanning op te zitten. Ik heb bij de hobbyist een nieuwe Bilstein gehaald
en c'est ca. Scheelt stukken met een complete nieuwe.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Bij deze wou ik name Wouter en Chris Schoten even bedanken. Dankzij hun tips is het mij gelukt om van 1 veerpoot (lekke schokbreker, goede veer)en een andere veerpoot (goede schokbreker, slechte veer (roest)) weer 1 goede veerpoot te maken.

Op beide veren zat net als bij Chris nagenoeg geen spanning. Het indrukken kostte natuurlijk wel de nodige kracht maar dit kon ik met een pers doen waarna door middel van twee klemmen de veer omlaag gehouden werd.

Doordat de schotel nogal vastzit op de demperstang is net als door Wouter omschreven de demperstang even vastgelast van de defect schokbreker. Voor de goede schokbreker even een goede klem gemaakt waarmee de demperstang tegengehouden kon morden. Ook hiervan was toen de schotel makkelijk te verwijderen.

Zaakjes omwisselen en klaar. Een karwei waar ik eerst nog tegenop zag maar wat toch meeviel
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Chris Scholten', geïmporteerd van het oude forum:

Bert, beetje laat, maar voor de zekerheid heb ik de draad van de demperstang in de groene loctite gesopt, om zo het risico te minimaliseren dat de demperstang zich na verloop van tijd los zou kunnen draaien van de schotel. Aangezien dit je enige bevestiging is tussen je frame en je achterophanging is, kun je je voorstellen dat je er niet blij van wordt als hij wel los zou gaan.
Verlate tip, maar toch. Hands up, Chris.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)