Zit de massa van de bobine wel goed aangesloten? Goed contact, geen overgang met verf erop no opnieuw spuiten of moffelen.
je kunt de draad die op de condensator zit met een schroevedraaier tegen massa leggen voor een seconde of zo, en dat herhalen. Dan hoef je niet steeds de krukas te draaien om te proberen.
dus op de draad naar de condensator en dan naar de contactpunten moet nul zijn als de contactpunten gesloten zijn, dacht dat er dan juist spanning op moest staan en als de punten open staan deze spanning via de secundaire spoel in de bobine naar de bougie gaat.
Bed ik heb een dubbele bobine op mijn motor zoals op de foto, de plus zit op 15 en de draad naar de condensator op de -.
de bobine heeft een aarde draad vanuit de koplamp naar het frame en dan naar de bobine, hij zit aan de bevestiging waar normaal de startrelais zit en de aansluiting is daar zonder poedercoating en zit goed vast.
zat net nog ff te kijken of de contactpunten goed contact maken en daar zit het probleem, de motor werkte voordat ik hem aangepast heb en voorzien heb van een nieuwe kabelboom dus ging ervan uit dat de contactpunten gewoon goed werkten. Als ik de contactpunten voorzichting aandruk en contact laat maken vonken de bougies dus moet ff kijken of ik dat iets anders kan afstellen zodat ze goed contact maken.
De bobine hoeft niet met massa verbonden te worden, dit omdat van het wasted spark principe uitgegaan wordt. Dit geldt zowel voor de 2 6 V bobines als voor de enkele 12 V bobine met twee hoogspanningsaansluitingen.
Kopt ook niet ik was in de war sorry hij krijgt alleen een stroom draad en die andere gaat naar de condensator en dan naar de onderbreker.
Malles doet het nu weer inmiddels bedankt voor het meedenken allemaal
De onderbreker maakte niet goed contact