Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2K blanke lak hardt niet uit
#1
Frustratie! Dit weekend ale kleurdelen gespoten. Op de tank moest uiteraard 2K blanke lak. Op de een of andere manier is de verharder niet geactiveerd (ondanks volgen van de gebruiksaanwijzing) Nu heb ik dus een tank met zachte, plakkerige blanke lak erop en ben 38 + 30 euro armer. Moet ik hem nu helemaal kaal schuren of proberen alleen de blank laklaag eraf te krijgen?
Ben er beetje ziek van..
Reply
#2
Spatborden zijn wel gelukt. Originele BMW kleur Polizeiweiss. Heel veel 2-kleppers zijn zwart, ik ben weer eens dwars Wink
Reply
#3
Als hij te traag uithard kan je dat mogelijk versnellen door wat te verwarmen met een b.v.b. een föhn of een laag afgestelde elektrische verfbrander.
Zo doe ik het althans als ik met polyester in de weer ben en op delen "sticky fingers"krijg.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#4
Als de verharder na het spuiten niet activeert:
Het zal activeren maar duurt wellicht langer, het zit door de lak heen en zal dus wel degelijk een chemische reactie moeten aangaan.
Laat het anders even een week liggen op kamertemperatuur, is het dan nog plakkerig, dan zal er niks anders opzitten dan de laag te verwijderen of het hele proces opnieuw doen.
Reply
#5
Ik heb het idee dat de verharder niet is vrijgekomen. Je moest aan een ring trekken en die draaien. Dat voelde niet goed. Zou het dan toch uitharden?
Reply
#6
Meestal duurt het langer als gewone lak maar naar een dag moet het wel droog aanvoelen het uitharden duurt een paar weken dus gedult hebben dan.
Ik gebruik zelf altijd bussen waarbij een knop onderop zit deze druk je in en dan een aantal minuten goed schudden.
groetjes Frank
Reply
#7
Quote:Ik heb het idee dat de verharder niet is vrijgekomen. Je moest aan een ring trekken en die draaien. Dat voelde niet goed. Zou het dan toch uitharden?

Als de verharder niet vrijgekomen is kan je het schudden, want geen reactie en dus geen uitharding.

Opvallend is dat het op de spatborden wel goed ging.
Zelfde samenstelling gebruikt als op de tank?

Ik heb in dat geval een mogelijk wild idee: spatbord =polyester =slechte warmtegeleider.Tank =staal=goede warmtegeleider.
Kan me voorstellen dat de tank dus meer reactiewarmte onttrekt en de reactie op de tank dus trager verloopt.

Ik zou nog even wachten met het spul er af te halen, Rudy stelt een week voor, Frankie zit op tenminste een dag-als ik het goed verwoord.
Moet inderdaad wel redelijk warm zijn, anders gebeurd er weinig.Misschien toch een (proef) stukje opwarmen ( niet heet) met een föhn?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#8
Sorry voor de verwarring. De spatborden zijn met een 1K blanke lak gedaan. Die was wel na een half uur keihard!
De lak op de tank is nu wel behoorlijk hard geworden. Heeft blijkbaar tijd nodig. Ik zal nog wel contact opnemen met de verfwinkel.
De chroomdelen (toastertank) moet daar nog iets van bescherming tussen of gewoon vastschroeven?
Reply
#9
Ik heb er niks tussen zitten, pas echter wel op met het vast draaien van het logo, zit emaille op, iets te vast en het zwart knapt er af.
Reply
#10
Ik wilde jullie deze before/after foto niet onthouden. Tankdop en zijkant zitten er alleen maar op voor de foto. Verf laat ik nog een paar weken uitharden.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)