10-19-2014, 11:04 AM
Hallo, weet er iemand een bedrijfje of zaak die een overtrek kan leveren voor mijn BMW R100RT uit '79, de scheur wordt steeds groter, het ding is gewoon op... alvast bedankt
OVERTREK BUDDY R100RT
|
10-19-2014, 11:04 AM
Hallo, weet er iemand een bedrijfje of zaak die een overtrek kan leveren voor mijn BMW R100RT uit '79, de scheur wordt steeds groter, het ding is gewoon op... alvast bedankt
10-19-2014, 11:19 AM
Hoi preller
google eens op siebenrock , mischien heb je er iets aan.
10-19-2014, 12:45 PM
Ha, bedankt, ik denk wel dat dit gaat lukken !
10-19-2014, 05:05 PM
Wat denk je van de Hobbyist. Je zit op het forum, maar vergeet
In de winkel te kijken
10-19-2014, 06:52 PM
Ga ik doen !
10-22-2014, 09:43 PM
Hoi Preller,
Even een advies. Overtrek vernieuwen, heb ik wel eens gedaan. Maar dat is een heel gepruts en lastig om het netjes te krijgen. Kant en klare overtrekken zijn niet altijd van goede kwaliteit en de pasvorm moet je maar afwachten. Je moet er ook rekening mee houden dat er in het onderliggende polyether (steun/opvulmateriaal), door vocht en/of veroudering, breuken of scheurtjes gekomen zijn. Dat is vaak de oorzaak waardoor de scheur in de overtrek ontstaat en steeds verder gaat. Dat zie je pas goed als de oude overtrek eraf is. Dat materiaal moet dan ook vernieuwd/gerepareerd/opgevuld worden. Om teleurstelling te voorkomen, ga liever naar een bekleder/stoffeerder. Die kan een nieuw dekje netjes passend maken, je kunt zelf het materiaal kiezen en het onderliggende materiaal laten herstellen. De kosten vallen mee en het resultaat is veel mooier dan je zelf kunt bereiken. Goede ervaringen met Balk in Zwanenburg, nieuwe overtrek van kunstleer voor mijn K100 RT voor 150 euro incl. reparatie polyether. Tip, ga voor een goede kwaliteit kunstleer. Niet voor echt leer! Dat neemt namelijk vocht op en na een regenbui heb je dagenlang een natte kont. En, nog veel erger, echt leer geeft vocht door aan het onderliggende materiaal.
10-29-2014, 09:54 PM
Hallo peevee, en anderen. De binnenkant was nog okee, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en het zelf gedaan.oude popnagels weggeslepen en met nieuwe popnagels alles in elkaar gezet, na het "frame" met hammerite te hebben behandeld. Popnagels zijn een geweldige uitvinding btw. thnx
10-29-2014, 10:13 PM
En waar heb je de overtrek besteld, orgineel of immitatie ?
wat is je indruk van de kwaliteit ?? als ik zo nieuwsgierig mag zijn. Dank je, Dick.
10-29-2014, 11:38 PM
Hij is van Siebenrock via de bmwboxertoko goeie kwaliteit, via internet besteld en snel geleverd. Wel een geduldig werkje, maar goed resultaat.
10-30-2014, 12:57 AM
Ziet er prima uit !!
|
« Next Oldest | Next Newest »
|