Threads: 10
Hallo
Ik heb een nieuwe neutraalschakelaar geplaatst in mijn R80, van tevoren aangesloten en getest en vervolgens geplaatst, maar nu werkt hij niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn.
Groetjes Frank
Mijn R80 is een custem bmw en is aangesloten volgens schema van een /5.
Hoi Frankie,
3 opmerkingen, echter met een flink vraagteken omdat ik het niet zeker weet.
Weet je zeker dat de oude en de nieuwe neutraalschakelaar dezelfde lengte hebben? Er staat me bij dat er ergens iets is veranderd in de neutraalschakelaar, maar weet niet meer precies wat.
Weet je zeker dat de /5 en de /7 serie neutraalschakelaar danwel bedrading hetzelfde geschakeld zijn? (plus geschakeld, danwel min geschakeld)
Weet je zeker dat je bij het bestellen van het onderdeel het juiste bouwjaar (van de bak) hebt opgegeven, en niet per ongeluk het bouwjaar/ framenummer van je /5 frame?
Misschien dat er iemand is die hier iets meer van weet.
Groetjes, Kees.
De lengte van de verende pen is verschillend, maar welke waar hoort weet ik niet.
Werkt hij niet, of werkt hij precies andersom. Indien het laatste dan heb je het verkeerde type gemonteerd.
Hoi
Het lampje gaat niet aan als hij gemonteerd zit, als ik hem aansluit voor ik hem monteer werkt hij wel.
Tot eind 1975 zat er een andere schakelaar in daarna is hij veranderd, mijn motor is van 1978 dus heb wel de goede erin zitten.
Groetjes
61311243097 dit is het onderdeel ummer
Volgens het schema van een /5 gaat er alleen een pluskabel naar de schakelaar, waarschijnlijk moet de massa ergens van het blok of het frame vandaan komen. IK heb een aparte massakabel naar de schakelaar gelegd om storingen ivm corosie te voorkomen. heb de kabeltjes wel even omgedraaid maar ook dit hielp niet.
Gekke inval: kan het zijn dat je een ruil-5bak van vóór 76 hebt? Die past gewoon op een /7,maar heb je wel het probleem van de verkeerde schakelaar.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Hoi denk het niet er zit geen kickstarter op en iemand hier zei dat het dan andersom werkt en bij mij brand het lampje helemaal niet.