10-17-2014, 11:09 PM
Hoi Reynout & Peter & Kees,
Ja, ik heb vandaag gepeild en zag op de peilstok dat er precies 2 liter (= max) olie in zit. Dit is dan ok lijkt me. Of zal ik voor de zekerheid toch wat olie lozen.
Peter, wat bedoel je met ontluchting en 'onder het klepje'?
Wat het oranje oliedruklampje betreft. Dit brand nog steeds. Heeft vast te maken met een verkeerde of losse verbinding/connectie. Zal er in het weekend eens naar kijken. Vraagje,...wordt de oliedruk in de versnellingsbak ook gemeten?
Woensdag as. ga ik naar een BMW-motorspecialist om de ATe remmen te laten afstellen. Daar ben ik niet zo handig in en ik vermoed dat dit vrij nauw komt.
Hoi Kees,... ik ken de choke-procedure. Volg hem altijd zoals jij hem beschrijft, maar was vandaag vergeten hem terug te zetten.... Wat wel vreemd was dat na het terugzetten vd choke het toerental vd motor (vooral bij stationair draaien) veel hoger was dan normaal. Ik vermoed dat de choke niet helemaal terugkomt. Dit zal ik eveneens in het weekend eens bekijken...
Ja, ik heb vandaag gepeild en zag op de peilstok dat er precies 2 liter (= max) olie in zit. Dit is dan ok lijkt me. Of zal ik voor de zekerheid toch wat olie lozen.
Peter, wat bedoel je met ontluchting en 'onder het klepje'?
Wat het oranje oliedruklampje betreft. Dit brand nog steeds. Heeft vast te maken met een verkeerde of losse verbinding/connectie. Zal er in het weekend eens naar kijken. Vraagje,...wordt de oliedruk in de versnellingsbak ook gemeten?
Woensdag as. ga ik naar een BMW-motorspecialist om de ATe remmen te laten afstellen. Daar ben ik niet zo handig in en ik vermoed dat dit vrij nauw komt.
Hoi Kees,... ik ken de choke-procedure. Volg hem altijd zoals jij hem beschrijft, maar was vandaag vergeten hem terug te zetten.... Wat wel vreemd was dat na het terugzetten vd choke het toerental vd motor (vooral bij stationair draaien) veel hoger was dan normaal. Ik vermoed dat de choke niet helemaal terugkomt. Dit zal ik eveneens in het weekend eens bekijken...