Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RS 1980 enkele kleine mankementen
#21
Hoi Reynout & Peter & Kees,

Ja, ik heb vandaag gepeild en zag op de peilstok dat er precies 2 liter (= max) olie in zit. Dit is dan ok lijkt me. Of zal ik voor de zekerheid toch wat olie lozen.
Peter, wat bedoel je met ontluchting en 'onder het klepje'?

Wat het oranje oliedruklampje betreft. Dit brand nog steeds. Heeft vast te maken met een verkeerde of losse verbinding/connectie. Zal er in het weekend eens naar kijken. Vraagje,...wordt de oliedruk in de versnellingsbak ook gemeten?

Woensdag as. ga ik naar een BMW-motorspecialist om de ATe remmen te laten afstellen. Daar ben ik niet zo handig in en ik vermoed dat dit vrij nauw komt.

Hoi Kees,... ik ken de choke-procedure. Volg hem altijd zoals jij hem beschrijft, maar was vandaag vergeten hem terug te zetten.... Wat wel vreemd was dat na het terugzetten vd choke het toerental vd motor (vooral bij stationair draaien) veel hoger was dan normaal. Ik vermoed dat de choke niet helemaal terugkomt. Dit zal ik eveneens in het weekend eens bekijken...
Reply
#22
Nee hoor, max is goed, niets lozen dus.
Je meet met de peilstok niet ingedraaid?

Met ontluchting bedoel ik de carter ontluchting. Deze blaast carter-overdruk af via een olieafscheider en een veer belast klepje (daar is is ie dan) en die gassen gaan via een slangetje wat uitmond in de zwarte zuigbuis van de rechter carb. de cilinder in,waar ze verbrand worden.
Vandaar het gedruppel bij de rechter carb.

De carter ontluchting zit overigens vooraan boven op het carter bij de startmotor.

Er wordt in de bak niets gemeten, olieniveau = niveau vulplug.

Met vriendelijke groet,

PeterH

Reply
#23
Goeie opmerking van Peter over de peilstok bij het meten van het olieniveau.
Ik denk dat niet iedereen dit weet.

Meten dus met de peilstok (dop) tegen het motorblok aan.
Niet de peilstok in het motorblok draaien bij het meten van je olieniveau.

Kijk trouwens even goed mee als de BMW specialist je Ate remblokken afsteld.
Als je weet waar je op moet letten is het niet moeilijk.

Groetjes, Kees.
Reply
#24
Hoi Peter & Kees, ja,.. dat is een hele goede tip. Ik heb het niveau gemeten met de peilstok in het blok gedraaid. Dus nu meten zonder dat hij ingedraaid is. Geeft waarschijnlijk een ander resultaat. Ga ik vanmiddag doen.

Wat het hoog toeren draaien bij stationair: Ik heb gisteren deze omlaag proberen te brengen met de schroefjes links en rechts bij de carb. waarmee je de gaskabel afstelt. Zonder resultaat. Wellicht dat de kabel ergens blijft hangen of dat de choke niet helemaal goed terugkomt. Zijn er nog meer mogelijkheden voor correctie. Heeft wellicht het gisteren te lang doorrijden op de choke daarmee te maken? Is het te rijk mengsel aan benzine ondertussen gecorrigeerd na een rit van 60 km?

Met groet,

Michel
Reply
#25
Hoi Mic
het "te"lang rijde met choke is met die knal gecorrigeerd.
heb je nog wel speling op de gaskabels ?
als je toch naar de bmw specialist gaat ook deze vraag aan hem stellen.

succes hippie
Reply
#26
Remzuigers en remcilinders kun je beter niet met schuurpapier bewerken. Wordt de speling alleen maar groter van en dat is juist wat je niet wilt.
Reply
#27
idd, max met staalwol 000
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)