Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RS 1980 enkele kleine mankementen
#20
Hoi Mic64,

De choke hoeft maar heel even gebruikt te worden bij een koudstart.
Bij m'n eigen R100(ex)rt maar een seconde of 20.
Wellicht in de winter iets langer.

choke protocol:
Voor de koude start de choke vol open, en tijdens het starten de choke gedeeltelijk al wat dichter schuiven totdat de motor lekker loopt zonder gas iets verhoogt stationair. Bij een redelijke buitentemperatuur kun je de choke na een seconde of 20 al langzaam steeds dichter schuiven totdat de motor a: zonder choke netjes stationair loopt, en b; de motor bij gas geven niet meer inhoud, en netjes oppakt.

Wat betreft die knal, wanneer is de afstelling van je motor voor het laatst gecontroleerd?

Onthoud,: K.O.C. (Altijd deze volgorde aanhouden bij afstellen.)
K- kleppen
O- ontsteking
C- carburateur

Als je motor echt een tijd met de choke erop heeft gereden is die knal volgens mij best wel te verklaren. De machine heeft erg lang met een erg rijk mengsel gedraaid.

Wat die oliedruppel betreft; de lucht overdruk in het carter word via een klepje, en een slangetje weer naar de luchtinlaat bij het luchtfilter van je motor geleidt.
Deze lucht zit vol benzinedamp, en oliedamp, en wordt verbrand bij het draaien van de motor. Die vettige aangezogen lucht voor de carburateur is dus te verklaren want er zal zeker wat oliedamp condenseren tegen de koude aanzuigbuis.

Wellicht dat de slang van de aanzuigpijp ook niet geheel afsluit.

Ik denk in eerste instantie dat je bij je volgende rit goed moet letten dat je tijdig je choke eraf haalt, en dan nog maar eens moet kijken.

De machine heeft gewoon een lange tijd op een erg rijk mengsel gedraaid.

Bij een moderne auto was al lang het motormanagement lampje gaan branden
wegens een veel te rijk mengsel.

Echter ben ik geen monteur.

Heb trouwens even naar jouw kleurenschema voor een BMW R100rs gekeken, en deze staat er inderdaad wel tussen hoor.

Groetjes, Kees.


Reply


Messages In This Thread
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Mic64 - 10-14-2014, 06:29 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-14-2014, 06:54 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-15-2014, 09:17 AM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-15-2014, 11:14 AM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-15-2014, 11:30 AM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-15-2014, 06:57 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-15-2014, 11:16 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-16-2014, 01:19 AM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-16-2014, 05:20 AM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-16-2014, 01:41 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-16-2014, 03:31 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-16-2014, 04:09 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-16-2014, 04:11 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-16-2014, 10:10 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-16-2014, 10:29 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-16-2014, 11:09 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-17-2014, 07:56 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-17-2014, 09:38 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-17-2014, 10:15 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-17-2014, 10:40 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-17-2014, 11:09 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-18-2014, 12:12 AM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-18-2014, 07:12 AM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-18-2014, 08:48 AM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 10-18-2014, 09:10 AM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 11-01-2014, 09:21 PM
R100RS 1980 enkele kleine mankementen - by Guest - 11-02-2014, 01:13 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)