Posts: 2
Threads: 2
Joined: May 2013
Reputation:
0
ik heb een (politie) motor uit Duitsland geïmporteerd. De motor is als schadevrij en met 60.000 km verkocht. Ik heb nu grote twijfels over deze beweringen, ik vertrouwde de man een tussenpersoon voor groot verzekeringsbedrijf. Weet iemand waar ik in Duitsland terecht kan voor het krijgen van dit soort informatie, bijvoorbeeld km stand op moment dat de motor door het rijk werd verkocht en schade historie. In België is er bijvoorbeeld een centraal registratiesysteem voor schadeclaims.
Een politiemotor met slechts 60.000 km klinkt al vreemd. Die rijden volgens mij wel wat meer km's voordat ze uit dienst gaan.
Lijkt mij kort door de bocht. Er zijn zat politiemotoren te koop met een kilometerstand onder de ton. Kijk maar op autotrack. Gemeentepolitie oid.
Tüv?
Jan Gol had het over een registratie voor BMW motoren, in Munchen van BMW, kent iemand die. Jan vertelde ook dat in Nederland destijds motoren met dit soort km standen al richting domeinen gingen.
Welk type en bouwjaar is het trouwens?
Hoi, het gaat om een R80RT uit 1993.
Volgens RDW eerste toelating 12 juli 1993.
4 mei 2012 heb ik volgens RDW de kering laten uitvoeren.
Volgens de link van Jaap, Polizeiweiss/minzgruen (611) en bouwjaar 11nov1991. Dat het een politiemotor is was wel duidelijk vanwege verfresten en extra electric onder de tank.
Is pas 2 jaar na productie op de weg gekomen lijkt het. Kan hiervoor een bijzondere reden zijn?
Eisso.
In Duitsland heeft de motor geen kenteken, maar de eigenaar, net als in België. Bij verkoop aan een particulier gaat dat kenteken er weer af en krijgt de motor het kenteken van de volgende eigenaar. Als deze motor in juli 1993 ingevoerd is en toen een Nederlands kenteken (motorgebonden) gekregen heeft dan staat dat op het kentekenbewijs als datum eerste uitgifte.
Hoi Jaap,
ik heb zelf de motor 4 mei 2013 ingevoerd, althans toen heeft de keuring plaats gevonden. Ik heb hem een paar week daarvoor met een eendagskenteken naar huis gereden.
De eerste toelating in 1993 staat op het duitse deel 2 van het kentekenbewijs.
Wat ik vooral dus zoek is zekerheid over gereden km op moment van verkoop en schade historie. Zal lastig worden vrees ik.
Eisso.