Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r60/6 moeilijke koudstart
#1
Besten,

Ik heb de carburateurs op min R60 bijgedraaid volgens de procedure in het Clymer handboek. Als de motor warm staat, loopt hij heel mooi maar als hij koud staat, krijg ik hem met geen stokken gestart.
Waar hij vroeger met één tikje van de starter op gang was, moet ik nu secondenlang starten en flink wat gas geven. Pas dan loopt hij. Dit gaat trouwens gepaard met een grote stinkende rookpluim. De eerste 3 a 400m is het ook uitkijken om de motor niet stil te laten vallen. Daarna loopt hij zoals het hoort.

Wat doe ik verkeerd?

Simon
Reply
#2
Als ik het goed heb , zijn de carbs. niet van het constand vacuum Type . Maar gewoon met kabel aan de gasschuif . Zit het probleem dan in de shoke of luchtregelschroef die te dicht staat . normaal op shoke met een kleinbeetje gas moet hij starten . Als hij zwarte rook uitspuwd krijgt hij teveel benz. Afstellen uit een boekje is een lijdraad , daarna zijn het je oren die het fijne werk verder moeten doen. Ook in jouw carbs. zullen ongetwijfelkd O- ringetjes zitten , zijn deze nog goed . Deze kunnen bij droge montage al beschadigen , doe daar een likje vasseline rond dan glijden ze beter in positie . Naald van vlotter !!! d.w.z. benzine niveau ??? Carbs. schoonmaken zonder perslucht gaat bijna niet omdat er rommel in de fijne kanaaltjes blijft hangen . Er vormd zich een gel achtige smurrie die bij lange stilstand verglaasd en hardnekkig vast gaat zitten . Waar woon je Simon , ca. 15 km boven Deventer in Wijhe zit Jan Beck . Die heeft hem in een handomdraai goed en kun je zelf ook wat van leren . Gr. Cees.
Reply
#3
Wa rommel mee die spam !!!
Reply
#4
Wordt aan gewerkt, Cees! Lees het onderwerp 'jammer' maar!
http://forum.hobbyist.nl/discussion/8322
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)